[ LUGOS ] Linux instalacija

ike na email.si ike na email.si
Pet Apr 27 10:24:44 CEST 2001

Re,

Citat peter petelinek <peter_petelinsek na hotmail.com>:

> Imam masino z 20 GB velikim diskom.
> Na C particiji imam instaliran WIN 98, na D pa win2k.
> Prva particija je velika 5 GB in je na FAT32, druga
> pa 10 GB na NTFS
> Preostanek diska je prazen in nanj bi želel
instalirati Linux (RedHat
> 7.1).

> root-u napiše BOOT PARTITION > 1024 CYLINDERS in
instalacija se zaustavi.

> 1.) Prosil bi, da mi kdo pošlje link kakšnega
> konkretnega HOWTO-ja ali kaj podobnega, kjer je
> opisana točno ta problematika.

Omenjeno je zajeto v Large-disk HOWTO, najdeš ga na
internetu (www.linuxdoc.org) ali v mapi:

/usr/share/doc/howto/en/Large-Disk-HOWTO.gz

> 2.) Nekaj sem bral, da novi LILO zna rešiti tudi ta
> problem (lilo nad 1024 cilindrom), vendar se mi ne >

Torej, ko se lilo naloži (pred OS-i), mu BIOS da na
voljo PRVIH 1023 CILINROV prvih dveh diskov (ti imaš
samo enega, torej prvih 1023 cilindrom tega). Tu mora
lilo najti:

- boot sector (običajno na prvi particiji)
- datoteke v /boot (1-2 MB podatkov)
- kernele (ponavadi tudi v /boot)
- kot opcijo boot sectorje ostalih OS-ov

Ker je prvih 15GB diska FAT32 oz NTFS, pade linux daleč
nad 1023 cilinder, zato lilo NE more do potrebnih
podatkov. Opcij imaš več:

---
I. Preparticioniraš disk, tako da ustvariš novo
particijo (kakih 10MB) in nanjo mappaš /boot POD 1023
cilindrom. Shema:

/boot 0 cilinder + 10MB (par cilindrom)
/win1 (FAT32)
/win2 (NTFS)
/ (linux particija)

Pomembno je le, da je /boot pod 1023 cilindom v celoti,
torej je lahko prvi disk tudi /win1.

Bootaj linux z diskete (ali cdroma in pojdi v rescue
mode) ter si poglej output fdiska:

# fdisk /dev/hda
# p (print)

Če je prva (FAT32 - Win98) particija zaključena pod
1023 cilindrom, jo lahko pustiš na miru. Moral boš
odstaniti NTFS particijo (naredi si backupe!) in pod
1023 cilindrom postaviti /boot. To naj bo ext2 (linux
native, mislim da tip 82 ali 83 pod fdiskom), velika
kakih do 10MB. Nanjo boš kasneje (npr. z disk druidom
ob inštalaciji linux-a mappal /boot). Nato preostanek
diska razdeli med NTFS in linux native particijo (Win2k
/ Redhat).

Če sega FAT32 particija čez 1023 cilinder, jo moraš
skrajšati. Če disk defragmentiraš in ga preprosto
odrežeš, ne bi smelo biti problemov (LAHKO PA SO, ZATO
DELAJ BACKUPE!!!!).

----
II. Inštaliraj lilo na FAT32 (windows) particijo. Tako
ohraniš vse particije, je pa nevarnost, da se lilo
poškoduje. Najprej seveda disk razdeli na tri
particije:

/mnt/win1
/mnt/win2
/

na slednjo inštaliraj linux, ko redhat ponudi lilo, TO
OPCIJO PRESKOČI! Zatem:

1. ustvari na njej mapo, npr. boot in jo skrij na kako
primerno mesto.

2. vanjo skopiraj CELOTNO VSEBINO mape /boot in kernele

3. dodaj vanjo lilo.conf (predvidevam, da je hda1
WIN32, hda2 NTFS, hda3 linux native)

#LILO configuration-file for foreign partition
# Start LILO global Section
boot=/dev/hda

# to naj kaže na dos mapo pod WINSI!!
install=/dos/boot.b
map=/dos/LINUX/map

prompt
timeout=100 # Čakaj 10 sec
vga = normal

image = /dos/KERNEL # sklic na tvoj kernel
root = /dev/hda3
label = linux

# DOS PARTICIJE
other = /dev/hda1
label = win98
loader = /dos/chain.b
table = /dev/hda

other = /dev/hda2
label = win2k
loader = /dos/chain.b
table = /dev/hda

4. pod linuxom poženi lilo Z WINDOWS VERZIJO lilo.cong:

# /sbin/lilo -C /dos/lilo.conf

> 3.) Kot tretje pa se mi pojavlja vprašanje, kako bo
> instalacija LILA vplivala na obstoječi DUAL BOOT ?

Če boš vse opravil korektno, ne bo težav. Namesto dual
boot-a boš pač vse opravil z lilom.

Preden se spraviš na delo, uredi backupe. Preberi si
Large-disk FAQ, pripravi in preveri win98, win2000 in
linux boot disketo. VSE DELA&copy; NA LASTNO ODGOVORNOST.
Več prebereš na naslovu:

http://gnome.trew.it/doc/support-db/sdb_e/1024_Zylinder
.html

Glede dela z fdiskom in disk druidum sem bil precej
skop. Če potrebuješ natančnejša navodila, piši. Sicer
pa vedno ostane help:

# man fdisk

lp, Ike

http://www.email.si