[ LUGOS ] Traffic meter

Ales Casar casar na uni-mb.si
Ned Jan 2 23:24:18 CET 2000

On Sun, 2 Jan 2000 boris.benko na telekom.si wrote:

> Eden pomembnejsih proizvajalcev routerjev Cisco ima masine, ki nimajo
> veze z vezo kar se tice UNIXa.
> Kernel je povsem drugacen, bolj je podoben kaksnem RTOSu, servisi so
> standardni TCP/IP, shell je cuden
> na moc. Ampak ko se ga navadis, so ostali ruterji cudni.
>
> Od kod ti torej, da so ruterji izsli iz UNIXa?

Eh, ti si to razumel popolnoma narobe. Saj nisem hotel povedati, da je en
konkreten proizvajalec danasnjih routerjev naredil nek svoj HW, za SW pa
vzel en danes obstojeci Unix ter ga priredil. Sploh nisem mislil cesa
takega.

V mislih sem imel zgodovinski razvoj naprav tako bolj iz filozofskega
stalisca. :-) TCP/IP omrezja so svoje zacetke dozivela na Unixih. In v
zacetku so dve omrezji povezali tako, da so v eno masini dali dve mrezni
karti (ce temu tako recemo), jo prikljucili na obe mrezi in ustrezno
nastavili routanje. Ter tako naprej. Potem se je pokazalo, da te masine
routerji vsebujejo veliko nepotrebnih stvari (veliki diski, grafika,
neprimerna ohisja, vecuporabniski SW, razvojna okolja,...) hkrati pa jim
manjka nekaj za routerje zelo zazeljenih stvari (veliko stevilo portov,
majhna ohisja, hitrost pri preklapljanju paketov,...). In tako so podjetni
ljudje razvili pac routerje. Routerji so torej izsli iz (unix) masin
gledano razvojno.

Tako nekako sem vsaj bral in slisal. Sodeloval sam pri tem seveda nisem.

Poanta vsega skupaj pa je v tem, da router ni nic drugega, kot pac se en
racunalnik v mrezi. Sicer v primerjavi z ostalimi nekatere zadeve odlicno
obvlada, vecino drugih pa grozno slabo, ampak se vedno je to racunalnik z
nekim kernelom, procesi, shellom in s katerim se pogovarjamo po protokolih
kot so TCP/IP, SNMP, telnet,...

> Kolikor vem, Linux dolgo casa ni imel "per byte" statistike za doloceni
> port. To je bilo, popravljeno nekje v kernelu 2.2, se mi zdi.
> Prej so uporabljali en "priblizek" in sicer so steli *PAKETE* in jih
> mnozili z eno povprecno velikostjo paketa (stevilke ne vem),
> tako da se je potem prikazoval en priblizek (preko SNMPja). Isti problem

A tako. Zanimivo. To potem pojasni zakaj sem vecja neskladja opazil pri
velikih obremenitvah (npr. pri kaksnem backupiranju, ftpjanju slik za
CDje,...), ki navadno povzrocijo tudi nadpovprecno dolge pakete.

Torej se en razlog vec na listi razlogov za instalacijo kernela 2.2.
Pocasi se bom zgleda tega res lotil.

Ales

--
Ales Casar                  | InterNet: Casar na uni-mb.si, A.Casar na ieee.org,
Faculty of EE & CS          |           A.Casar na s-gms.ms.edus.si

Dodatne informacije o seznamu Starilist