[ LUGOS ] Traffic meter

boris.benko na telekom.si boris.benko na telekom.si
Ned Jan 2 23:43:20 CET 2000

> Seveda. Routerji so v bistvu tako ali tako izsli iz (unix) masin, kjer so
> zavrgli kup za routerje nepotrebne "navlake" in preostanek optimirali za
> usmerjanje paketov med razlicnimi mrezami.

Eden pomembnejsih proizvajalcev routerjev Cisco ima masine, ki nimajo
veze z vezo kar se tice UNIXa.
Kernel je povsem drugacen, bolj je podoben kaksnem RTOSu, servisi so
standardni TCP/IP, shell je cuden
na moc. Ampak ko se ga navadis, so ostali ruterji cudni.

Od kod ti torej, da so ruterji izsli iz UNIXa?

> Enkrat sem se temeljiteje spravil testirat MRTG/SNMP na vecih Linuxih
> (Debian 1.3, 2.0 in 2.1) in so mi cisto vsi po vrsti vracali priblizno 5x
> (pet krat) prenizke vrednosti za kolicino prenesenega prometa. Vsaj za
> eth0. Kriv je verjetno snmpd ali kaj podobnega na Linuxu, saj isti MRTG
> prav lepo zajema podatke od IOSa (Cisco), Solarisa in HP-UXa. Ima kdo
> kaksno zdravilo, kako to popraviti?

Kolikor vem, Linux dolgo casa ni imel "per byte" statistike za doloceni
port. To je bilo, popravljeno nekje v kernelu 2.2, se mi zdi.
Prej so uporabljali en "priblizek" in sicer so steli *PAKETE* in jih
mnozili z eno povprecno velikostjo paketa (stevilke ne vem),
tako da se je potem prikazoval en priblizek (preko SNMPja). Isti problem
je imel SUNOS 4.x, ne pa tudi Solaris (SUNOS 5.x), ki je
ze imel per byte statistiko (preverjeno od verzije 2.3).

Zdaj, vsaj meni, statistika cisto v redu kaze. Tudi na Linuxih. Dolocena
odstopanja pri prikazovanju statistike so pa vedno mozna, ker je zelo
odvisno, kako masina izracunava povprecje prometa.

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676