[ LUGOS ] Solaris vs. Linux

Boris Benko boris.benko na telekom.si
Tor Jan 5 07:55:50 CET 1999

Matej Sekoranja wrote:

> Hi,
>
> zanima me mnenje o Sun Solaris-u 7 proti Linux-u?
> Res je, da je Linux zastonj, res pa je tudi, da je daje
> Sun Solaris-e skoraj zastonj (ver. 7, $10), ampak samo za
> izobrazevalne namene (OK for me). Ima Linux konkurenco?
> Mene je Solaris pritegnil, ceprav imam sedaj RH 5.2. Zakaj?

Jaz uporabljam kar oba. Vsak ima svoje prednosti in slabosti.
NI JU mogoce direktno primerjati. Kar se tice DNS resolvanja,
v /etc/nsswitch.conf dodas pred "files" pri "hosts:" se "dns",
v /etc/resolv.conf pa vpises obicajno. To pa ja ni tezko.

Vidi se, da je Solaris 7 komercialen, dokumentacija je boljsa, o
stabilnosti tezko clovek rece, ker sta oba stabilna.

Drugace ima clovek vtis, da bos rabil malo vec resursov (CPU,RAM), ce
bos hotel poganjati Solaris. Pa vtis vara. Zaradi manj resursov se ti bo
Solaris pocasneje bootal, to je pa tudi vse. Jaz imam program, ki tece
vec kot 24h (neka obdelava), pa je cas teka na istem hardveru primerljiv
med Linuxom in Solarisom (razlike so zanemarljive). Torej ni res, da
rabis mocnejsi stroj za Solaris.

Kar se klasicnih GNU utilitjev tice, so na razpolago na
http://www.sunfreeware.com/ tako da se zaradi tega ne rabis sekirati.
Prevajalnik in ostalo imas. Ce delas kaj v Javi, bi skoraj rekel, da je
vseeno, kaj imas, Solaris ali Linux. Opozoril bi te se, da je SOlaris 7
se malo bolj oskubljen, kot je bil 2.6. Ne samo, da je prevajalnik locen
(kar je bil ze od nekdaj), ampak zdaj imas se loceno "Easy Access
Server", "Enterprise Server" in "ISP Server". Teh paketov *NIMAM*, je pa
recimo zanimivo, da si pri Solarisu 2.6 dobil PPP server (licenco) pri
Server softveru, zdaj pa sem dobil CDje od sedmice, pa tega ni zraven.
Tako da... Glede tega je Linux boljsi.

Ce imas kaksen komercialen softver (pa dvomim), je jasno Solaris dosti
na boljsem. Ogromno zanimivega komercialnega softvera je napisanega.
Nekaj tega imas v obliki "try & buy", nekaj pa bi moral kar kupiti.

Kar se tice Office programov, si po moje skoraj na boljsem pri Linuxu.
Sicer so problemi s fonti, ampak kot kaze, se za Linux da dobiti vec
"free" softvera, kot za Solaris. To je vsaj moje mnenje.

Tako, da... Odloci se sam.

=b

Boris Benko, dipl.ing.                | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676