[ LUGOS ] Linux in Windows NT Terminal Server

boris.benko na telekom.si boris.benko na telekom.si
Sob Dec 4 21:50:26 CET 1999

Iztok Polanic wrote:

> [...]
> Windows NT Terminal Server in bi poganjal z NT programe, kot npr.: Word,
> Excel itn. Sem pomislil na VNC, vendar sem opazil, da VNC za Win32 ne
> podpira virtulanih uporabnikov na NT, medtem ko pod Linuxom to dela. Prav
> tako sem slisal za en Citrixov program(cek), ki deluje podobno kot ce bi
> se logirali na Windows NT TS navadni Windowsi 95/98, le da deluje pod
> Linuxom. Je to res? In ce je, kje ga lahko najden? Je brezplacen?
>
> Ce to ne drzi, predlagate mogoce kak drugi nacin, kako resiti ta problem s
> licencami (bodite resni pri odgovorih :)?

Ne vem, ce bo moj odgovor resen, vendar... ...tole bi ti rekel.

Z licencami najbrz ne bos prisel skoz, da bi rekel, da bos imel eno
masino, na njej SW, vsi uporabniki pa bodo dostopali do tega, se pravi,
da rabis samo eno licenco. Podrobnosti ti ne bi vedel, vendar ce bi bilo
to mogoce, bi to bila huda luknja v Billyjevi politiki, za katero je
znano, da cekinov zlepa ne spusti iz rok. Skratka, licenc se na ta nacin
ne bos, po moje, znebil.

Drugi problem pa je, da je M$ softver v osnovi namenjen za delo na PCju.
Tile terminal serverji, ki so se pojavili, so bili, po moje, odgovor M$
na dva problema:

a) groznja z "thin clientom" od SUNa, kjer je vsa logika na serverju
b) problemi z administracijo, kjer rabis dosti suporta ($$$), da lahko
vzdrzujes recimo 100+ userjev

Obe dve groznji, sodim, zdajle nista vec resni za M$. Thin client
iniciativa se je umaknila malo v ozadje, ker se je cena PCjev spustila
smesno nizko, za oskubene verzije seveda. Druh problem pa M$ v tem
trenutku poskusa resevati drugace, ne z "terminali" (ceprav dvomim, da
bo problem ucinkovito resljiv).

Zato jaz sodim, da je brezveze, da zdaj bases stvari na nek server, ker
niso bile misljene (vsaj word in excel ne) za na server. Prevec resursov
pozrejo, da bi lahko udobno delalo dosti uporabnikov hkrati. TO, lepo
prosim, ni na mojem zelniku zraslo, ampak sem slisal od nekega
vzdrzevalca, ki pravi da terminali niso nacin dela za M$ opremo.

Kaj se vseeno da storiti?

Po moje moras zelo natanko pogledati, kateri SW uporabljate, ampak res
uporabljate, ne da se ikone valjajo po PCju, pa nihce vec tocno ne ve,
zakaj se gre. Tu po moje ne bos mogel prez nekega office paketa.
Razmisli (in testiraj) recimo staroffice, to je "native" softver, pisan
za Linux. Printanje in file sharing ti ne bi smelo delati problemov.

Potem, ko to analizo naredis, pregledas, kateri PCji so lahko komplet
reinstalirani, katerega SW na Linuxu pa se nimas (oziroma ni dovolj
kvaliteten), da bi ga nadomestil. Tiste PCje pa pustis nedotaknjene, naj
delajo.

Pa se nekaj bi te opozoril. Malo poglej licenco za staroffice, ce ni tam
misljena samo neka osebna uporaba for free. Za delo v podjetju je to
*poslovna* uporaba in kot taka ni free (poglej licenco). To pomeni, da
bi potem moral kupiti licence za star office. Lahko da jih ne, vendar...

Ravno tako bi lahko instaliral word na crno, kot bi potem instaliral
staroffice na crno. Razlike, bi rekel, ni. Ce se torej hoces znebiti
licenc worda, potem moras nabaviti licence staroffica.

Upam, da ti moje razmisljanje kaj pomaga,

=b

mag. Boris Benko                      | E-mail: Boris.Benko na telekom.si
Telekom Slovenije, PE Murska Sobota   |         B.Benko na s-gms.ms.edus.si
Senior Prog./Sys admin./Informatik    |         Boris.Benko na computer.org
Slu§ba za informatiko                 | Phone: (work) +386 69 31 676