[ LUGOS ] Linux vs. FreeBSD

Ales Horvat ales.horvat na nevtron.si
Pon Jun 29 19:25:59 CEST 1998

Blaz Zupan wrote:

> Ce pa potrebujes dobro organiziran in stabilen sistem za kak server, pa se
> odloci za FreeBSD - moje izkusnje kazejo, da se obnasa kot tisti Duracelov
> zajcek z bobnom v rokah.

Moram reci, da se strinjam s tabo. Cepram server, za katerega skrbim,
laufa Linux; pa moram povedati, da je toliko dela vlozenega v masino, da
nikakor to nebi pocel se enkrat.
Res je, da servise postavis vec ali manj out of the box. Ampak to so
zelo slabo skonfigurirani servisi. Moja masina ma cca 5 gig prometa na
dan (trenutni status od zadnjega reboota: Prometa je bilo za 109387 Mb
(21 dni, 10:41), v povprecju 5109 Mb na dan.). Procesor je pent133 z 32
Meg RAMa. Gor je 15 IP aliasov (domen) + smtp, pop3, httpd, httpsd,
msql, postgresql, ftp... + userji. Povprecen load se giblje okrog 0.1
(10%).

Ti podatki izgledajo super. Po drugi strani, pa ne dvomim v zmogljivost
BSDja, saj ga itak vsi priznavajo kot heavy load server (s tem ne mislim
na hi speed; saj je Linux hitrejsi). Glede konfiguracije je na BSDju
precej bolj uniformna in mi nebi bilo treba po svoje popravljati in
tuneati vsak samcat servis, ki je na masini. Izjema sta mislim da samo
telnetd in ftpd.

Glede Linuxovih distribucij, pa takole: Slackware je (kot je ze Blaz
omenil) zmeda. RedHat in Caldera sta desktop orientirana, Debian pa naj
bi imel mocan background, in od njega pricakujem najvec. Zaenkrat je
bolj tako.

Sem razmisljal, ce bi sestavil svojo distribucijo.. Ker nimam energije
in ne casa bi pomoc bila dobrodosla. Slo bi pa za kompleten serverside
Linux sistem. Brez najnovejsih handy-dandy pripomockov in serverjev;
ampak stable preizkusenih daemonov, vkljucno z shadow password (ne PAM),
telnetd, ftpd, *sql baze (jaz ciljam na mSQL in PostgreSQL), sshd,
httpd, httpsd (zaenkrat SSLeay; ceprav ni druge kot uporaba self signed
keyev), ostali SSL pripomocki, pop3 (dober pop3 server besno primanjkuje
Linuxu. Jaz sem ga ukradel iz neke verzije Imapa in ga tezko popatchal),

Skratka. Ce je kdo zainteresiran za resno delo; denarja ne pricakujem;
naj se javi. Poznavanje Cja je obvezno; rabili bi pa potem tudi par
uporabnikov (adminov), ki bi spisali users guide (bolj expert one; brez
"vstavi prvo disketo in pritisni Enter")...

Torej.. The game is open.

Bye,
	A.

Dodatne informacije o seznamu Starilist