[ LUGOS ] Linux vs. FreeBSD

Blaz Zupan blaz na gold.amis.net
Pon Jun 29 18:51:02 CEST 1998

> Malo sem ze okoli gledal, pa me vseeno zanimajo izkusnje kaksnega, ki je
> delal/dela tako na Linuxu kot na FreeBSDju. Nekje sem po internetu dobil
> feeling da je FBSD bolj stabilen. Programi so vec ali manj isti kot na
> Linuxu. Kaksna je pravzaprav razlika med BSD in Posix verzijo unixa (glavne
> razlike, ne podrobnosti). Zanima me tudi mnenje katerega od vas, ki
> uporabljate FBSD zakaj FBSD in zakaj ne Linuxa (ce so vmes tehnicni
> razlogi).

Odgovor na to vprasanje je sicer drezanje v osje gnezdo, ampak bom
poskusil opisat svoje mnenje. Preden zacnem moram komentirat, da sam
uporabljam FreeBSD, zacel pa sem z Linuxom. Moje intenzivnejse izkusnje z
Linuxom so bile v casu 1.2.x kernelov, vendar sem se obcasno poigral tudi
s kaksnim kernelom iz 2.0.x serije (vendar ne vec tako intenzivno kot v
starih casih). No pa zacnimo:

1. Linux je anarhija. Skoraj vsak hackercek na tem nasem planetu je ze
vsaj enkrat imel prste v kaksnem softwaru, ki je del tvoje najljubse
distribucije. Edina centralno nadzirana stvar je kernel, pa se ta (po
izgledu izvorne kode sodec) ne najbolje. FreeBSD ima precej lepse (in
preglednejse) organizirano izvorno kodo in tudi sam datotecni sistem.
Najslabsi primer organiziranosti je Slackware.

2. Podpore za eksoticen hardware je v Linuxu zagoto vec kot v FreeBSD.
Vendar je pri unixu tako najboljsa taktika, da najprej izberes operacijski
sistem in nato kupis hardware, ki ga ta OS podpira.

3. Dokumentacije konkretno o Linuxu je ogromno. Uporabnikov Linuxa je
precej vec in ce imas problem, je vecja verjetnost, da bos nasel nekoga,
ki ti bo znal odgovorit na vprasanje. Se pa lahko v kolicini informacij
tudi mimogrede izgubis. Pa se vsi za sebe mislijo, da so mojstri v
obladovanju Linuxa, in zato veckrat najdes tud kaksen napacen napotek,
zato previdno.

4. Naj ljudje se tako propagirajo Posix, kar se mene tice je BSD bolj
standarden. Na BSD-ju prakticno nisem imel problema prevest kakrsenkoli
cuden source, ki sem ga nasel na internetu, na Linuxu pa se veckrat
pojavijo cudne nejasnosti. Dejstvo pa je, da ker je ogromno uporabnikov
Linuxa, da je zagotovo ze kdo pred tabo poskusal prevest isti program in
se na internetu zagotovo nekje nahaja kak patch, ki bo tvoje probleme
odpravil. Sploh pa Posix - kateri Posix? Vecino Posix standardov podpira
tudi BSD. Vseh pa ne podpira ne en ne drugi.

5. Po mojih izkusnjah je FreeBSD bolj stabilen kot Linux. Ko sem se
nazadnje bolj temeljito ukvarjal z Linuxom, sem obupal zaradi zoprne
napake v TCP/IP stacku (v debugiranje kernela pa se raje nisem spuscal,
ker mi je zmanjkovalo casa). To je bilo v casu 1.2.x kernelov. Zadeva je
bila huda do te mere, da sem takrat dokoncno obupal nad Linuxom. Kasneje
sem se se nekajkrat vracal nazaj, pa me je vsakokrat ustavil kak banalno
butast bug ali pa prav smesna varnostna luknja in sem si potem rekel -
zakaj nehati uporabljati nekaj kar dela - ostani pri FreeBSD.

6. Anarhija pri Linuxu ima za posledico se eno stvar: ce je bil program
del distribucije X, ni nujno da bo pravilno delal tudi z distribucijo Y.
Enkrat se ne ujema verzija libc, drugic so datoteke na napacnem mestu,
tretjic mu ne ugaja faza lune... Skratka spasat skupaj dele sistema je
nekako tako kot sestavit kvaliteten racunalnik iz poceni tajvanskih delov
- brez mnogo "trial-and-error" ni rezultatov.

Kot zakljucek bi lahko rekel tole: ce potrebujes nekoga, da te drzi za
rokico in vodi skozi instalacijo, vzami Linux. Na tej mailing listi bos
zagotovo nasel kaksnega prostovoljca. Ce imas nestandarden hardware -
vzami Linux, ker v BSD zagotovo ne bos nasel driverja za njega.

Ce pa potrebujes dobro organiziran in stabilen sistem za kak server, pa se
odloci za FreeBSD - moje izkusnje kazejo, da se obnasa kot tisti Duracelov
zajcek z bobnom v rokah.

Se najbolje pa bo, da si razdelis disk na dve particiji, na eno instaliras
Linux in na drugo FreeBSD in preizkusis sam. Pa ne pozabi tukaj porocat o
izkusnjah :)

P.S.: Strezniki na AMIS.NET tecejo na FreeBSD (z izjemo enega SGI-ja, ki
se ga hocem po hitrem postopku znebiti). Po sluzbeni dolznosti pa sem
prisiljen tu in tam poadministrirat tudi kak Linux servercek. Pa saj ni
prehudo, samo da ni Windows NT :)

Blaz Zupan, blaz na medinet.si, http://home.amis.net/blaz
Medinet d.o.o., Linhartova 21, 2000 Maribor, Slovenia

Dodatne informacije o seznamu Starilist