[ LUGOS ] Linux vs. FreeBSD

Blaz Zupan blaz na gold.amis.net
Pon Jun 29 19:40:54 CEST 1998

> Ti podatki izgledajo super. Po drugi strani, pa ne dvomim v zmogljivost
> BSDja, saj ga itak vsi priznavajo kot heavy load server (s tem ne mislim
> na hi speed; saj je Linux hitrejsi). Glede konfiguracije je na BSDju

Ne bi se spuscal v detajle, ampak trditev "Linux je hitrejsi" ne bo
drzala. Moral bi poiskat po svojih mail arhivih, nekje imam mail od enega
BSD uporabnika, ki je laufal en komercialni software za Linux pod Linux
emulacijo na BSD. Clovek vztrajno trdi, da zadeva pod emulacijo na BSD
tece hitreje kot na Linuxu :) Ne res, BSD ima zelo mocno zoptimiziran
virtual memory sistem. Seveda pa je vse skupaj odvisno od uporabe in od
tvojega hardwara. Ce bos dal v masino kak pocasen IDE disk, bo vsak Unix
pocepnil, ker ne bo mogel kulturno swapat (KAJ? swapat? eh ne, dajmo not
1GB RAM-a).

> Glede Linuxovih distribucij, pa takole: Slackware je (kot je ze Blaz
> omenil) zmeda. RedHat in Caldera sta desktop orientirana, Debian pa naj
> bi imel mocan background, in od njega pricakujem najvec. Zaenkrat je
> bolj tako.

No jaz imam se najvec izkusenj s Slackware. RedHat sem videl in mi je bilo
par stvari vsec (ne pa vse). Caldere in Debiana se nisem videl (mogoce bi
moral spraznit kaksno pariticjo na domaci masini in poskusit). Mah, dovolj
imam zaenkrat - prejsnji teden sem instaliral SCO OpenServer 5.0.4 in
potem UnixWare 2.1.2 (tisto cudo, ki ga za ceno CD-jev dobis iz
www.sco.com). Hja ni kaj, graficni vmesnik so porihtali. Vse ostalo pa me
ni prepricalo...

> ampak stable preizkusenih daemonov, vkljucno z shadow password (ne PAM),
> telnetd, ftpd, *sql baze (jaz ciljam na mSQL in PostgreSQL), sshd,
> httpd, httpsd (zaenkrat SSLeay; ceprav ni druge kot uporaba self signed
> keyev), ostali SSL pripomocki, pop3 (dober pop3 server besno primanjkuje
> Linuxu. Jaz sem ga ukradel iz neke verzije Imapa in ga tezko popatchal),

Za SSLeay po novem na www.verisign.com dobis podpis. Samo kdo je tako nor,
da bo za en podpis placal $350. Za $100 ga dobis tudi pri Thawte
(www.thawte.com), samo njihov root certifikat junija potece v IE 3.0 in
Navigatorju 3.0, potem pa si tako skoraj na istem kot ce zadevo sam
podpises ;)

Ja, skupaj sestavi eno taksno server distribucijo bi se res splacalo. Kar
se tice POP3 - ce potrebujes "sealed" server za mail (torej mail accounte
locene od navadnih user accountov) potem zelo toplo priporocam Cyrus, to
je POP3 in IMAP server. mSQL bi jaz zamenjal z mySQL. httpd je tako jasno
da bi bil apache. Ce pa za POP3 noces Cyrusa pa vzami IMAP-UW
(ftp://ftp.cac.washington.edu/imap), prav tako podpira IMAP in POP3.

Blaz Zupan, blaz na medinet.si, http://home.amis.net/blaz
Medinet d.o.o., Linhartova 21, 2000 Maribor, Slovenia

Dodatne informacije o seznamu Starilist