[ LUGOS ] Malo bahanja

Bostjan Bubnic bostjan na kibla.org
Ned Jan 4 01:49:34 CET 1998

Pozdrav!

> Te moram obvestiti da ta tvoja matematika ne spila.
>
> Razmisli malo.

Ker se je tale debata kar lepo razvila (pa se mi se ne spi prevec:)), bi
dodal se nekaj svoje matematike k celi stvari. Pred casom sem se kar
veliko cajta prebil(bral) pri kabel modemih. Kabelski sitsem, ki ga pozna
vecina vecjih mest v sloveniji je drevesno strukturiran z enosmernimi
ojacevalniki. Le-ti so dimenzionirani tako, da pri frekvencnem multipleksu
6Mhz (5,5) kanalov na obmocju nekje od 47-480Mhz zagotavljajo razmerje
signal/sum med 48 in 50dB; seveda le v smeri od glavnega odajnika do
koncnega uporabnika. Za komunikacijo v obratni smeri bi torej bilo
potrebno zamenjati ojacevalnike, pa bi stvar delovala. Bi, samo le v
modernejsih CATV sistemih z zvzdno strukturo. Pri drevesnih CATV omrezjih
sta pa dva bistvena problema: direktna komunikacija med katerikolima
sosednjima vozliscema v drevesu ni mogoca, saj je nujno komunicirati z
glavnim oddajnikom, v strukturi pa so tudi pasivni elementi, katerih
izhodi kar naenkrat postanejo vhodi. S tem zelo znizamo razmerje
signal/sum, ki je pri komunikaciji od uporabnika k glavnemu oddajniku zelo
kriticno. Za to smer komunikacije je namrec predvideno najnizje frekvencno
podrocje: od 6 do 40Mhz! Ti signali pa ze po svoji naravi bolj sumijo, ker
je vpliv zunanjih dejavnikov vecji (mobilne komunikacije, radiofonija,..).
Frekvencni pas nad 480Mhz je predviden za podatkovne komunikacije od
glavnega CATV oddajnika do uporabnika. Ce je sirina kanala 6Mhz, potem se
da pri s/sum 50dB teoreticno doseci kapaciteto 100Mb/s, prakticno pa do
50Mb/s. Ce imamo 100 kanalaov, je to... Pri tem pa je potrebno tudi
upostevati, da koax izgube narascajo s kvadratom frekvence, zato bo
potrebno poleg menjave ojacevalnikov dodati tudi nove. Kaj pa hitrosti od
uporabnika? Tukaj zelo tezko dosezemo s/sum 20dB, kar pomeni prakticno le
okrog 20Mb/s, na voljo pa je obicajno le en (v zvezda baje tudi 4 in vec)
6MHz kanalov, napake pri prenosu podatkov v tej smeri so tudi velike,...
Da ne omenim totalnega kolapsa glede standardizacije (IEEE
802.14 kje si???), VARNOSTI takih omrezij... Mislim, da taksen sistem
(100% za Maribor) ne mora delovati v tem tisocletju. Vsekakor pa imajo
manjsi sistemi, ki so tudi novejsi tukaj doloceno prednost, sploh tile
testni, na katerih je malo uporabnikov!

Bostjan

P.S: Se strinajm, da bi bilo dobro, ce bi tudi CATV operaterji kaj to
komentirali, ker imam obcutek, da so pri informiranju zelo povrsni ;-((

Dodatne informacije o seznamu Starilist