[ LUGOS ] [rahlo OFF-TOPIC] Turbo switch ???

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Pon Feb 16 15:36:44 CET 1998

Borut Mrak wrote:

> Zivjo.
>
> Imam en manjsi problem. Ko sem odprl mojo skatlo sem ugotovil, da turbo
> stikalo ni priklopljeno. Stvar nekoliko prestudiram in odkrijem, da imam
> na plosci samo 2 pina, na dratku od stikala pa 3. stvar sem stestiral in
> ugotovil, da je srednji GND, ostala 2 pa sta priklopljena izmenicno,
> odvisno od polozaja stikala. Dratek sem potem priklopil na plosco in
> poskusil masino bootati v obeh polozajih. Ce je stikalo izklopljeno, mi
> izpise razna stevila 66,17 - 66,56 BogoMIPS, ce je vklopljeno pa od
> 67,17 do 68,19.

Stikalo turbo je na pentium in kompatibilnih sistemih cisto kozmeticno,
saj ti procesorji poznajo samo en nacin delovanja. Bogomips variirajo
glede na polozaj v pomnilniku (alignment) in zasedenost cacheja. V
zadnjih (mislim da novejsih od 2.0.30) to ni vec tako izrazito, ker
funkcija __delay(), kjer se zanka dejansko izvaja, ni vec inlineana (ali
kdo pozna kak lep slovenski izraz za 'inline'?), zato njeno izvajanje
vedno traja vec ali manj enako dolgo.

> 1. A je to normalno?

Ce sodim po bogomips na svojem sistemu, je tvoj za priblizno polovico
pocasnejsi:
[andrejp na soda /usr/src]$ cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
cpu             : 586
model           : 6x86
vendor_id       : CyrixInstead
stepping        : 2.7 or 3.7
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid           : yes
wp              : yes
flags           : fpu
bogomips        : 133.53

> 2. A ima kdo Cyrix-a 6x86 P166+ (moj je IBM, ampak to je isto)

Ja (isto IBM).

> Ce mashino trdo resetiram (halt + tipka reset) , mi ob zagonu vedno
> izpise, da je nasel 6x86-PR166+ CPU, ce ga pa rebootam (ukaz reboot), mi
> izpise 6x86-PR90+ CPU.
>
> 3. Se komu sanja zakaj se TO dogaja?

Ali mogoce uporabljas cyrix patch? In ali imas mogoce vklopljen VSPM? Ce
je bil odgovor obakrat pritrdilen, poskusi to izklopiti. Drugace bi pa
moje mnenje bilo, da imas zanic BIOS, ki ne zna pravilno inicializirati
Cyrixa. Morda bi lahko vzrok za PR90+ povezal tudi s prej omenjeno
navidezno pocasnostjo tvojega sistema v primerjavi z mojim (ceprav
dvomim).

Andrej

--
Andrej Presern, andrejp na luz.fe.uni-lj.si
PGP public key: http://luna.s-gimsen.lj.edus.si/~andrejp/key.asc

Dodatne informacije o seznamu Starilist