Linux za telebane (Was: Re: SESTANEK !!!!)

Matjaz Godec gody na elgo.si
Pet Mar 14 17:33:23 CET 1997

On Fri, 14 Mar 1997, Jernej Kovse wrote:

> On Fri, 14 Mar 1997, Matjaz Godec wrote:
>
> Moje mnenje: Spostujem Linux, ki je zame trenutno edini pravi operacijski
> sistem za PCje, ampak po mmojem mnenju Linux ne bo nikoli osvojil
> tajnic niti kakrsnihkoli delavcev v usluznostnih dejavnostih i
> papirniskem delu (na zalost).

Ne gre za to, da bi osvojil kogarkoli. Gre za to, da je zelo primeren za
celovito resevanje informacijskih sistemov. To, kar poznamo pri nas je v
glavnem neorganizirano razmetavanje denarja ne pa informacijski sistemi.
Programi tipa Word in podobno pa v dobro organiziranih informacijskih
sistemih tako nimajo kaj poceti.

Samo poglej, kako izgledajo izhodni dokumenti drzavne uprave in ostalih
vecjih organizacij, ki bi morale imeti IS oddelke dobro urejene ze zaradi
imageja !

Ce pustimo ob strani, da nimajo enotnega videza in oblike vsi dokumenti
vseh sluzb drzavne uprave lahko ze v posameznih oddelkih vidimo, da gre
predvsem za individualno umetnostno in oblikovalsko nadarjenost, ne pa ze
sistemske resitve.

Pri tem pa sploh ne upostevam dejstva, da se valjajo dokumenti po diskih v
raznih word, wordperfect in wordstar oblikah, brez prave sistematizacije
in arhiviranja.

Na tem podrocju, je prostor za dobre aplikacije tudi pod Linuxom, ki je s
svojo dostopnostjo priblizal vsaj moznost izgradnje dobrij IS sistemov.

> Stvar ni toliko v politiki, ki jo vodi Microsoft in ogromno je
> programov, ki so neprimerno boljsi od Microsoftovih. Gre predvsem za
> to, da je ljudi ZeLo tezko preusmerjati, ko se na neko stvar navadijo.
> Primer: Imas ljudi, ki se danes pisejo v Wordstaru, ker si nikoli
> niso upali zaceti uporabljati miske. Verjami mi, da jih v Sloveniji
> ni malo.

Ne dosti jih je in vecinoma vejo zakaj racunalnik rabijo. Tudi pri nas se
vedno uporabljamo masine, ki bi jih lahko dali tudi v muzej in to enako
ucinkovito kot pred leti, ko so bile visek tehnike. In pri tem ne
uporabljamo nobenega posebnega sw. paketa, ki bi ga morali vsako letu
nadgrajevati in zato nato kupovati novo strojno opremo. Gre pac zato, da
imamo lastno programsko opremo za poslovanje. In ta oprema je narejena
tako, da za njeno uporabo ni treba nobenega racunalniskega znanja. Vecino
papirologije opravlja pri nas mama, ki tudi nima pojma o miskah, disketah
A: B: C: in tako dalje, pa zato prav nic ne trpi. Pravzaprav bi ji kaksni
Windowsi ali druga grafika prav priskutila zivljenje.

Vazno je, da lahko nekdo pozene recimo program za izdajo racunov, potem pa
tako ali tako vsak ki zna napisat racun (pes, na stroj ali kakorkoli) samo
vnese podatke.

In ravno Linux je idealna platforma za razvoj taksnih aplikacij, ki bojo
sluzile cloveku pri delu in ga ne bojo obremenjevale.

Razlogi:

- konfigurabilnost (pa ne da si tajnica nastavlja okolje :))
- dostopnost
- kompletnost (samo spomnite se, koliko je bilo treba odsteti za razvojna
okolja pod DOS, v Linux pa prakticno ni distribucije, ki bi vse te stvari
ne vkljucevala)
- stabilnost (da ne rabis vsak mesec enkrat na novo sistema instalirat)
- dobro izkorisca strojno opremo
- mrezna povezljivost
..... karkoli vam pride na misel. Ce ima clovek cas in voljo lahko tako
naredi kar mu pade na pamet.

Samo dva primera, za katere sem prebral na raznih listah:

1. POS (Point of sale) sistem za prodajalne alkoholnih pijac. En tip,
mislim da je Kanadcan je naredil programsko opremo po narocilu za nekega
trgovca s pijacami, ki ima nekaj ducatov prodajaln. Zadeva dela na neki
SQL ali podobni bazi (pod Linuxom seveda) in na debelo izkorisca moznosti
PPP in drugih mreznih povezav, za stalno azuriranje podatkov.

 Glede na uspeh pri narocenem projektu pubec zdaj zivi od tega in posel mu
kar lepo raste. Za osnove je vzel Linux iz 1000x ponovljenih razlogov.

 Pa ne mislite menda, da je prodajalcem, ki vtipkajo prodano kolicino za
terminalom sel razlagat kaj o Linuxu in jih ucit sistema :))

 Ce bom se kdaj zasledil kaksen njegov post, ga bom posredoval na listo.

2. Zakljuceni (Embeded) sistemi za blagajne.

 Zasledil sem ze tudi porocilo, da ena firma za osnovo v svojih sistemih
za blagajne uporablja Linux. Tudi tukaj verjetno trgovke ne rabijo v solo
za uporabo Linuxa, a ne:))

3. V enem prvih LJ je bil opisan "cenen" X terminal izveden nad Linuxom.

 V glavnem je moznosti za uporabo Linuxa neskoncno in kar nekaj firm v
Sloveniji ga tudi uporablja pri razvoju in mislim da tudi v prodaji svojih
koncnih izdelkov (predvsem cena razvojnih sistemov je tu faktor). Verjetno
pa je kdo od teh tudi na listi, pa lahko sam opise kako se pri njih Linux
uporablja (ce ima dovoljenje sefov).

> Lahko bi poskusali, s tem, da se moras zavedati, da je mnogo
> podjetij, ki so poskusali ljudi preusmerjati, ostalo praznih rok.
> Res je, da si je n.pr. IBM glede OS/2 precej sam kriv, ampak to
> je samo eden izmed primerov.

Tu gre za cisto racunico. Ze prenekateremu financniku se je zataknilo, ko
mu iz AOPja povejo, da morajo zamenjat cel kup opreme, ker je zdaj pac v
modi Win95. V dobro nacrtovanih IS sistemih tega ni. Je pa res, da so bili
dobro nacrtovani IS sistemi (v svetu seveda) bazirani predvsem okoli
dragih Unix masin in relativno cenenih terminalov (graficnih ali navadnih)
in v mrezo povezanih delovnih postaj.

Za Slovenijo so bile te resitve v glavnem predrage (razen redkih izjem) in
se najdalje so firme prilezle pri uporabi diskovnih streznikov in Novella.
Pa saj mislim, da Slovenija niti ni ne vem kaksna izjema.

Microsoft na tem prehodu gradi celo strategijo Windows NT (aplication
server).

In tukaj, je spet Linux v igri, tako kot server (kjer se je mislim za tako
ali tako pokazal za superiornega na Intel platformi, sedaj se ga se pa
caka potrditev na drugih strojnih opremah) pa tudi kot desktop, kjer pa
zadeva se ni cisto na ravni. Ampak glede na to, kako se je kar precej
podjetij, ki delajo programcke za desktop (personal productivity) lotilo
prenosa aplikacij, mislim da so ocenili da trzni delez Linux masin ni vec
tako marginalen, kot se recimo pred dvema ali tremi leti..

> Da ne bo nesporazumov: Linux cenim tako, da ga bolj ne bi mogel,
> ampak ce pogledas realno, so v vsej zgodovini vsi tisti, ki
> so se (z ogromno financnimi sredstvi) napotili v vojno proti
> Billu odsli praznih rok.

				gody

Matjaz Godec            |     "ELGO" Maribor d.o.o.   |     Electronics
matjaz.godec na elgo.si    |     Ul. Josipa Priola 35    | Telecommunications
tel/fax:+ 386 62 24 460 |  SI 2ooo Maribor, Slovenija |    CALDERA-LINUX
http://www.elgo.si/	|   Slovenian network "SloN"  | Internet consultant

Dodatne informacije o seznamu Starilist