[ LUGOS ] Pomoc, debate o osnovah, slovenjenje, ... [verjetno daljsi tekst]

Marko Samastur Marko.Samastur na fmf.uni-lj.si
Čet Jun 19 08:42:34 CEST 1997

Zdravo!

Tole, kar sledi, se je nekaj casa nabiralo v meni, sedaj pa mi je
dovolj. Ze nekaj casa opazujem ta famozni rtfm (mimogrede, vem kaj
pomeni) in neprenehno poudarjanje, kako se newbieji nocejo sami nic
nauciti (kar ni popolnoma res). Po drugi strani, pa se ti isti ljudje
cudijo, kako to, da ljudje ne derejo kar z windowsev na linux, ko je ta
neprimerno boljsi.
Prijaznost fantje, prijaznost in pomoc je glavna stvar. Ce imam jaz pet
kolegov, ki so mi pripravljeni svetovati in pomagati pri tezavah z okni,
zakaj hudica bi si sel nohte pulit s tem, da grem na operacijski sistem,
ki ga nobeden izmed kolegov ne pozna, knjig zanj pri nas prakticno ni,
dokumentacijo najdes bogve kje in bogve kako (to tu ni moj problem,
govorim s stalisca povprecnega uporabnika, ki jih je pri nas doma
dovolj, da ima to bentenje doloceno tezo) in ce po sreci najdem ljudi,
ki poznajo odgovor, bodo ti tako "prijazno" odgovorili z rtfm.
Ej, koliko taksnih idiotov poznate? Jaz zagotovo nobenega. Tu sploh ni
pomembno ali je linux boljsi ali ne. Pomemben je stik uporabnika z
racunalnikom. Mogoce bo to tezko verjeti nam navdusencem, toda ljudje
primarno uporabljajo masine za POMOC pri delu, ne pa za zabavo (no,
seveda so izjeme). In to se posebej velja za operacijski sistem. Konec
koncev je njegova glavna funkcija, da je primeren temelj za uporabniske
programe, ki naj bi opravljali to, kar si uporabnik resnicno zeli.
Ok, saj se lahko nekateri z njim tudi zabavamo, toda taksnih nas je
mogoce 5% med tistimi, ki racunalnike uporabljamo in popolnoma neumno bi
bilo pricakovati, da bodo tudi drugi delili to navdusenje z nami.
Drugace povedano, koliko izmed vas popravlja lasten avto, ko crkne? Jaz
ga ze ne in me tudi posebej ne veseli, da bi ga. Vse kar pricakujem od
stare skatle je, da me bo priblizno brez tezav pripeljala tja, kamor bi
rad (kar je priblizno isto, kar ljudje pricakujejo od racunalnika,
razlika je le v tem, da so pri racunalniku pripravljeni bolj popustiti,
ker je malce bolj misteriozen od avta). Hej, se domacega videorekorderja
ne znam sam sprogramirat (ga pa zna sestra, ki pa je se precej mlecna v
linuxu). Kam pa bi prisli, ce bi morali vsi vse znat?
Pred casom sem bral raziskavo opravljeno v ZDA, v kateri so testirali
izbiro ljudi. Ljudje so imeli moznost dobiti doloceno informacijo tako,
da so jo prebrali v prirocniku ali pa do so poklicali na ustrezno
stevilko. A bo koga presenetilo, ce mu povem, da je vecina izbrala
telefon? Dejstvo je, da ljudje precej raje komunicirajo z drugimi
ljudmi, kot pa listajo po knjigah (ali bolscijo v racunalniske zaslone).
In potem je tu linux, ki ima sicer tono dokumentacije, vendar ta se
zdalec ni tako dostopna kot se vam zdi. Pocasi mi gre ze precej na
zivce, da pri uporabi famoznega man-a naletim na opozorilo, da se
doticno poglavje ne obnavlja vec in da moram pogledat drugam. Ok, saj to
ni taksen problem zame, vendar vecini to ni precej vsec. Pa se vedno ne
vedo, po cem morajo vprasati. Sam sem imel pred casom problem, da mi
miska ni delovala in zal sam v man-ih nisem ravno dosti nasel. Ok, par
stvari sem prebral, par stvari, na katere me je napotilo, v mojem
racunalniku ni bilo (kljub temu, da sem potegnil nanj vsak man, ki sem
ga nasel) in na koncu sem bil spet prisiljen pisati na lugos.
Prav tako je linux (oz. vsak unix) precej glomazna rec. Cisto
sprenevedanje je, da ni razlike med uporabo win95 in katerimkoli unixom.
Sam nisem ravno pretirano butast clovek, pa ze par mesecev glodam skozi
knjige, da bi priblizno razumel kaj se dogaja in kako se dogaja, pa sem
se vedno precej mlecnozob. In zakaj naj bi to pocel vsak uporabnik?
Pojma nimam, sam mu ze ne znam argumentirati, da je zanj koristno in
obenem bolje, da pusti druzino oken in presedla na linux, ce nima ravno
prevec casa, da bi ga namenil za branje vec kot le obsezne
dokumentacije. Konec koncev, moja mama (ce vzamem njo za primer) si zeli
racunalnik uporabljati le za to, da tu pa tam pismo napise, pa kak email
sinu poslje. In za to jo naj jaz prepricam, da mora prebrati kaksnih 600
strani debelo knjigo?
Torej, odlociti se boste morali, kaj bi sploh radi. Da bodo ljudje
uporabljali linux ali da bodo vsi vse znali?
Drug problem pa je anglescina. Prakticno vsa dokumentacija je v
anglescini in ta med slovenci niti priblizno se ni tako razsirjena, kot
nekateri verjamejo (neverjetno je, kako tezko je ljudem dojeti, da so
drugi lahko precej razlicni od njih). Ce se vrnem k svoji mami. Njeno
znanje anglescine je priblizno na nivoju mojega znanja nizozemscine.
Kaksno besedo tu pa tam razumeva, v splosnem pa ne. In sedaj naj ta ista
oseba pozre ves tisti tekst? Prosim? Koliko razumnih ljudi lahko zastopa
to idejo?
A mislite, da je slucaj, da je imel Microsoft lani od 60000 licenciranih
pisarn vec kot 80% slovenskih? Ste kdaj opazovali povprecnega slovenca,
ko se muci z anglescino? Ne? Bi bilo dobro da bi.
Saj vem, da bi nekateri radi kar vse v anglescini imeli. Ali pa vsaj
angleske termine za strokovne izraze. Komu izmed vas pa je simpaticno,
da dobi zdravnisko potrdilo s kopico latinskih izrazov, ki jih nihce ne
razume? Ce pustim ob strani, da je slovenski jezik del nase kulture (in
pravzato tudi del nas), je se vedno tisti najmanjsi skupen imenovalec,
ki ga ljudje, ki zivijo na tem obmocju, razumejo. In zato menim, da bi
bilo dobro, ce bi linux tudi slovenili (saj vam ga ni potrebno
uporabljati, ce nocete, toda vsaj nekateri drugi ljudje ga bodo lahko).
In prav tako bi bilo dobro, ce bi imeli kaksen projekt slovenske
dokumentacije. Pa lastno distribucijo, v kateri bi slovenscina bila
"postimana".
Ker taksno kot je stanje sedaj.... Jaz se vedno vidim vse polno
najrazlicnejsih kvak na solskem racunalniku, kadar primoz pise. Toda
raje to, kot pa kopico slengovskih "terminov". Dajmo kaj narediti tudi
na tem podrocju.
Eh, je bilo dosti za eno pisemce. Saj je vprasanje, kdo se je sploh do
sem prebil. Pa brez zamere.

M.

P.S: Da, meni tudi zgoscenka, svetovni splet itd. ne smrdijo. :)

Dodatne informacije o seznamu Starilist