[ LUGOS ] IDEJA O LINUXU V SLO

Jure Koren Jure.Koren na guest.arnes.si
Pon Jun 2 21:56:22 CEST 1997

Andrej Presern wrote:
> jaz sem odlocno proti temu, da dijaki upravljajo take sisteme; niso dovolj
> zreli (psihicno), niso sluzbeno vezani (ne cutijo odgovornosti) in nasploh
> se prevec menjavajo; marsikaj jim lahko prepustimo, toda NE root gesla na
> strezniku v soli.Hmm ja no ker sem jaz trenutno ocitno edini na nasi gimnaziji ki
zna tako rec postaviti, bi bil tezko shajal brez root passworda...
Ampak beri naprej...

*snip* *snip* *snip*
> in podobno, potem tu dijaki nimajo kaj poceti. In ce smo posteni, tukaj
> tudi
> ucitelji nimajo kaj dosti iskati. To je delo za profesionalca in _tukaj_
> lahko Lugos, ce bi server bil Linux (ali UNIX sploh), vskoci s svojimi
> kadri.
> Pri tem pa se vedno velja tisto o 100% komercialnem pristopu.To je tisto cesar si ne zelijo niti dijaki, niti profesorji.
Vsaj pri nas je tako, da so vsi zadovoljni ce sploh kaj dela,
ker tistih, ki naj bi zadeve vzdrzevali nikoli ni na spregled.
Seveda se jim j*** za te masine, ker ce ne delajo, to ne prinasa
nikomur posebne skode, medtem ko kaksen entuziast med dijaki
precej da na to da masine lepo delujejo, ce jih on vzdrzuje.

> Druga stvar pa bi bila npr. masina, kjer imajo dijaki svoja uporabniska
> imena.
> Neformalne sankcije, ki bi sledile med samimi dijaki v primeru krsitev,
> bi
> verjetno bile veliko hujse kot formalne. Poleg tega je treba tu
> upostevati,
> da otroku pri tej starosti root geslo pomeni neke vrste statusni simbol,
> ki ga
> ne bo hotel izgubiti, kar lahko da otroku dodatno motivacijo za delo. To je res. Ce je treba nujno kaj postorit, in ce si se ze prigrebel
do roota, potem gres in to postoris, da ga ne zgubis.

Ob
> [...]
> na
> Linux sistemu (cetudi bi popolnoma zradirali diske), neprimerno manjsa,
> kot ce
> bi enako sesuli NT konfiguracijo - ze ce zaradi drugega ne, pa zato, ker
> bi
> Linux sistem v primeru instalacije s pred-instaliranega CD-ja, lahko bil
> spet
> delujoc v roku nekaj ur oz. celo manj (tu ne govorim o serverju ampak o
> masini,
> do katere bi dijaki imeli dostop).Ta masina je lahko popolnoma secure. Meni ni se noben sesul linux
masine, ker poznam tiste, ki imajo username in jim razlozim, kaj
se sme in kaj ne. Pa je ta masina tudi web server.

da postavi med cel solski ethernet in router novella, ki je
386 s 16 rama, streze 30 masinam ki so v povprecju P120 s
16 rama in mora potem se vec ip promet routat, in se sesuje
vsak mesec? Pa ce bi meni dali v roke sraufciger pa olfa noz
pa klesce za bnc, bi use to tako zrihtu da bi laufal kot
podmazan, in se nebi sesuval, ampak ne, jaz sem premajhen za
te stvari, bom kaj pokvaru...

> [...]
> sploh ni potrebno direktno podajati znanja ucencu, pac pa je dovolj, da
> mu
> samo dovoli in da sredstva za ucenje, se toliko bolj ce je otrok
> motiviran
> za to. In IMHO je veliko bolje, ce otrok sedi za masino med glavnim
> odmorom,
> kot ce sedi na WCju in kadi (razlicne stvari:).Tudi ce bi kdaj kadil, verjetno nebi nasel casa za to... :)

> recimo temu 'alternativni' - pogled na racunalnistvo v solah. Saj niSaj nisem rasist al kako bi se temu reklo, samo solstvo zapravlja
tone denarja za opremo, ki ne deluje, ker je nihce ne zna ali pa se mu
ne ljubi vzdrzevat. Zakaj NT? Zakaj Windows? Saj je vzrok, da ma
vecina doma windowse zato, ker jih sole ucijo, nima pa sola windowse
zato ker bi jih vsi hoteli, ali, se bolje, ker je to najcenejsa
varijanta.

> da gre vse na Linux, uspeh bo ze (in tudi cilj naj vam bo to), ce vam
> uspe
> dijaske masine laufati na Linuxu (na cemer se Janezek nauci delati, na
> tem
> bo Janez HOTEL delati).To je point, ampak od 1000 dijakov jih je 10 takih ki se upajo
dotaknt linuxa. Ostali masino mirno resetirajo in cakajo na
c:\> da bojo lahko napisal "win". Ce jim lahko vsiljujejo
windowse, zakaj jim nebi se kdo cesa drugega in to preden
ugotovijo da jim windowsi zadoscajo, pa da ce se ucasih
obesjo to ni nc hudga. Saj se da v linuxu tud sprogramirat,da
je na ekranu bitmap ko se izpisuje ves tist kernel stuff,
ki se ga navadni tok bojijo. Tko al tko mora tud pr Win95
usak mesec pridet sosed k obvlada, ker pac nekaj neha delat,
in to je tista administracija. Dost sm nalozu :)

lp,

					Jure

Dodatne informacije o seznamu Starilist