[ LUGOS ] IDEJA O LINUXU V SLO

Andrej Presern andrejp na luz.fe.uni-lj.si
Tor Jun 17 20:15:26 CEST 1997

Renato Lukac wrote:
> Poskusam sestaviti tale program in mojo zasnovo lahko najdete na:
> http://www.s-gms.ms.edus.si/slinuxd.html
>
> Prosim vas, da sodelujete s konkretnimi predlogi, popravki besedil,
> idejami etc. To je samo okvirna razdelitev po elementih, ki jih taki
> program mora vsebovati.

* Potrebno predznanje udelezencev: Osnove Linuxa in storitev Interneta

Hm. Morda bi bilo bolje 'osnovno poznavanje delovanja UNIX operacijskih
sistemov in internet servisov'. S tem, da menim, da boste tezko nasli
ljudi (prfokse), ki bodo izpolnjevali prvi pogoj. Administrator bo pa
zelo tezko nekdo, ki UNIX prvic v zivljenju vidi, saj se mu bo ze pri
(sicer res nekoliko ekstravagantnem, a vseeno za normalne uporabnike
povsem razumljivem:) "ls | grep tcl | xargs -n 1 rm -rf" zataknilo..

* Predavatelji in asistenti: ucitelji in zunanji sodelavci (LUGOS) z
izkusnjami administriranja Linux streznikov

Po kaksnem kriteriju boste izbirali predavatelje? Ali imate ze s
kom sklenjeno pogodbo o predavanju? Koliko predavateljev lahko
zagotovite? Kaksne so izkusnje vasih predavateljev? Ne glede na to,
da nekdo pozna sistem, je IZREDNO TEZKO zadevo spravit v neko obliko,
ki je primerna za posredovanje nekomu drugemu. Easy je, ce pride do
tebe kolega in rece 'ej, kaj je to proxy? jest bi tud to mel', VELIK
tezje je pa to zbrati v eno zaokrozeno, smiselno in povezano celoto,
kar je v primeru predavanja NUJNO.

* Literatura: Prirocnik za Linux, (?)

Hm. Literatura bo tezka. Priporocam vam, da tukaj navedete kak
splosen UNIX manual (60 lb of course;)

* Prvi dan (8ur):
     instalacija LINUX-a (nalozitev podatkov, priprava, instalacija,
osnovne
     nastavitve...), X-Window (fvwm, twm, mwm, after step...) in
aplikacije       pod Window (xv, xpaint, nedit, xfilemanger,
ghostview...)
* Drugi dan (8ur):
     operacijski sistem LINUX (Razvoj LINUX-a, virtualne konzole,
prijava,
     odjava, datotecni sistem, osnove administriranja))

Zgodovino raje izpustite, ker bo ze itak prevec snovi in premalo
casa. Prijavo, odjavo, fs ipd bi jest dal pod 1. dan, ker je to
osnova (ali pa celo izpustil, ker imate predpogoj 'osnovno poznavanje
unix sistemov').

Tretji dan (8ur):
     LINUX kot streznik na Internetu (postavitev in upravljanje WEB-,
Mail-,
     FTP-, NS-... sreznikov)

Osredotocite se na administriranje. V treh dneh ne bo casa za vse.
Masine pridejo pre-installed itak. To velja za vse tri dni.
Administratorja naceloma zanima samo packet manager, ki se uporablja
na masini - kako, kje, kdaj je bil instaliran sistem, ga ne zanima.
Poleg tega se osredotocite na osnovno administracijo sistema - na
upravljanje z uporabniki, dodajanje novih programskih paketov, dolocanje
privilegijev uporabnikom, onemogocanje dostopa nezazeljenim uporabnikom,
kaj narediti, ko pride do vdora (= koga kontaktirati, kaj sporociti, kaj
narediti s sistemom..) ipd.

Morda bi bilo bolje:
1. dan - seznanitev s sistemom, kje je kaj, kaj je kaj, administracija
programskih paketov, x-windows, vizualna orodja za administracijo,
posebnosti linuxa
2. dan - administracija uporabnikov, posta, news, komu, kako in kdaj
dodeliti visje privilegije na sistemu, posledice tega, sistemski logi,
nadzor uporabnikov
3. dan - linux v mrezi, http, ftp serverji, remote logon, zascita pred
vdori, kaj storiti ob vdoru, selektivno onemogocanje dostopa do sistema
drugim masinam, kaj je to firewall, kaj je to proxy, zakaj to
uporabljati

Dejansko postavitev http, ftp, mail etc daemonov se prepusti zunanjim
sodelavcem itak.. ce vam rata sendmail spredavat v 3 dneh, da ga bojo
znali sami postavt tko kot je treba, sem jest burek.

* popularizacija LINUX-a v srednjih in osnovnih solah

Hm. To bi jest ven vrgel, ker je to stvar Lugosa, ne pa sol:)

* Seminar za LINUX streznik - Predlagane
       teme zakljucnih seminarskih nalog

  Instalacija LINUX-a
  FTP streznik na LINUX-u
  Mail streznik na LINUX-u
  WWW streznik na LINUX-u
  NS streznik na LINUX-u
  SAMBA
  X window

IMHO so vse te opcije naprednejse in niso primerne za osnovno
izobrazevanje.
Ob interesu se lahko ogranizirajo bolj specificni workshopi na navedene
teme. Poskusite se postaviti v vlogo studenta, ki mu bo nekdo spredaval
'vse kar mora vedeti o administraciji linux sistema' v treh dneh, pa se
v zivljenju ni slisal za UNIX..

Lp,
Andrej

Dodatne informacije o seznamu Starilist