[ LUGOS ] IDEJA O LINUXU V SLO

Renato Lukac Renato na s-gms.ms.edus.si
Sre Jun 18 22:03:55 CEST 1997

On Tue, 17 Jun 1997, Andrej Presern wrote:

Kot prvo: hvala Jerneju za nasvete!
Kot drugo: sorry za zapoznel odgovor (vceraj ko sem pripel na Dunaj je
linija crknila, tako da sem samo prebral mail, danes cez dan pa se je
linija slepala...)

> Hm. Morda bi bilo bolje 'osnovno poznavanje delovanja UNIX operacijskih
> sistemov in internet servisov'.
se strinjam.

> S tem, da menim, da boste tezko nasli
> ljudi (prfokse), ki bodo izpolnjevali prvi pogoj. Administrator bo pa
> zelo tezko nekdo, ki UNIX prvic v zivljenju vidi....
tocno; no jaz sem imel lani v okviru kongresa RO/2 in Zavoda za solstvo 3
dnevni seminar za Linux in upam trditi, da bi od tistih slusateljev (menda
jih je bilo 9) vsaj 5 ali 6 bilo sposobnih za to, pa jim ne bi skodovalo
se malo zraven; no pa ni vrag da ne bi bilo se enih par drugih, ki so tudi
okusili Unix:)

> Po kaksnem kriteriju boste izbirali predavatelje?
pa jaz menim, da tisti ki zeli organizirati tovrstno stvar, da tisti ze ve
kako koga zbrati; jaz s tega ne bi delal diplome;-)
sam upam marsikaj govoriti, Ales Casar bi mi tudi pomagal, pa se kakega
kolego imam na rezervi, ki bi meni pomagali pri kocljivih stvareh, kjer
sem premajhen.
To je kar se mene tice v MS.
Preprican sem pa da tudi po drugih krajih opstajajo potenciali, ki lahko
tako ali pa se bolje stvar speljejo; marsikje.
Sicer pa izziv: A ima katera sola Unix-kabinet (brez vindof$ov)?
Izvzamimo Unix-ucilnico v LJ (upam da se je, koliko vem se MIPS ni
prodall M$, da bi se dalo NT-je gor instalirati)
Vprasanje je samo: ali je potreba po vecih mestih kjer bi se tovrstno
izobrazevanje odvijalo?
Ce ne, potem bi se pa res morali z vseh vetrov skupaj skoordinirati, samo
tovrstne zadeve se mi prevec ne dopadejo, ker ni dobro, ce se predavatelji
prevec menjavajo...

> Ali imate ze s
> kom sklenjeno pogodbo o predavanju?
NE. Kot receno sem lani za Zavod za solstvo imel tri-dnevni seminar za
Linux, potem pa  sem zelel izpeljati delavnico s tovrstno idejo, pa je
Zavod za odprto druzbo odpovedal (z njimi se bi naj pripravil); aja: V
portorozu lani sem tudi par ur nekaj govoril okoli tega ...
> Koliko predavateljev lahko
> zagotovite? Kaksne so izkusnje vasih predavateljev?
kot receno: jaz za svoj konec lahko poskrbim, da bo vse na nivoju -
govorili bi izkuseni ljudje:)

> Ne glede na to,
> da nekdo pozna sistem, je IZREDNO TEZKO zadevo spravit v neko obliko,
> ki je primerna za posredovanje nekomu drugemu
vem, zato pa obstajamo pedagoski delavci:)

> Hm. Literatura bo tezka. Priporocam vam, da tukaj navedete kak
> splosen UNIX manual (60 lb of course;)
tudi UNIX kjig za ogled imamo kar precej - brez skrbi; pozneje se vsak sam
odloci kaj bi rad in si nabavi. Dovolj je, da vidi kaj vse je in da lahko
malo bolj podrobno pregleda ponujeno.

> Zgodovino raje izpustite, ker bo ze itak prevec snovi in premalo
> casa.
jaz tistih 4 ali 5 minut ne bi crtal

> Prijavo, odjavo, fs ipd bi jest dal pod 1. dan, ker je to
> osnova (ali pa celo izpustil, ker imate predpogoj 'osnovno poznavanje
> unix sistemov').
no nekako tako: prvi dan bi vsak pac instaliral sistem, na katerem bi
potem delal in ta del bi potem res lahko kar pripeli k prvemu dnevu.

> Osredotocite se na administriranje. V treh dneh ne bo casa za vse.
odvisno od slusateljev in njihovega predznanja; bojim se da bo lahko
heterogena mesanica in s takimi mesanicami je zelo tezko celo z
racunalniskimi simulacijami kaj narediti (iz prakse govorim) kaj sele v
zivo z ljudmi (tudi iz prakse). Ce se vam dva sibka zgubita bo vecja skoda
kot ce dva profija nafilate do zob, ostali pa pa be.

> Masine pridejo pre-installed itak. To velja za vse tri dni.
Ups.... jaz sem mislil, da je najbolje, da sami enkrat vzamejo kriz
in ga nosijo - svojega (stroj prinesejo s sabo; lahko ga tudi po koncu
odnesejo ;-) )
Obstaja tudi druga moznost: nase stroje postavijo gor in se na njih ucijo
ter tretja: dobijo pre-installed mlincke.
Kaj menite?

> Administratorja naceloma zanima samo packet manager, ki se uporablja
> na masini - kako, kje, kdaj je bil instaliran sistem, ga ne zanima.
in ko bo moral doma postaviti se kaki sistem bo rekel, da naj poklice v MS
in da tam to delajo (zastonj)?

> Poleg tega se osredotocite na osnovno administracijo sistema - na
> upravljanje z uporabniki, dodajanje novih programskih paketov, dolocanje
> privilegijev uporabnikom, onemogocanje dostopa nezazeljenim uporabnikom,
> kaj narediti, ko pride do vdora (= koga kontaktirati, kaj sporociti, kaj
> narediti s sistemom..) ipd.
treba jim je dati pravo dozo, ne prevec, saj obstaja moznost 2.dela, ce se
stvar skaze kot koristna.

> 1. dan - seznanitev s sistemom, kje je kaj, kaj je kaj, administracija
> programskih paketov, x-windows, vizualna orodja za administracijo,
> posebnosti linuxa
> 2. dan - administracija uporabnikov, posta, news, komu, kako in kdaj
> dodeliti visje privilegije na sistemu, posledice tega, sistemski logi,
> nadzor uporabnikov
> 3. dan - linux v mrezi, http, ftp serverji, remote logon, zascita pred
> vdori, kaj storiti ob vdoru, selektivno onemogocanje dostopa do sistema
> drugim masinam, kaj je to firewall, kaj je to proxy, zakaj to
> [...]
okvirno se mi zdi bolje kot je moj predlog; bom cez konec tedna popravil
predlog.

> Dejansko postavitev http,
taki ne prevec sofisticirani http sem preprican, da se da nauciti v par
minutah.

> ftp, mail etc daemonov se prepusti zunanjim
> sodelavcem itak..
jaz bi jim vseeno tudi tole v grobem pripral, da bi delalo.

> ce vam rata sendmail spredavat v 3 dneh, da ga bojo
> znali sami postavt tko kot je treba, sem jest burek.
hmmmmmmmm zanimivi izziv:)
Ales mi bos pomagal?
Sicer ne maram burek-a.... pa vseeno zanimivo.

> * popularizacija LINUX-a v srednjih in osnovnih solah
> Hm. To bi jest ven vrgel, ker je to stvar Lugosa, ne pa sol:)
a ni to tudi namen seminarja?
da gre LINUX v sole - to je popularizacija.
Torej sem proti temu da se to crta.

> * Seminar za LINUX streznik - Predlagane
>        teme zakljucnih seminarskih nalog
>
> IMHO so vse te opcije naprednejse in niso primerne za osnovno
> izobrazevanje.
pa to je to: na koncu vsak opise eno zahtevnejso zadevo, katere se zberejo
in imajo lep podsetnik;
lahko pa se glede na sposobnosti/ambicije teme mocno spremenijo:)

> Ob interesu se lahko ogranizirajo bolj specificni workshopi na navedene
> teme.
Se strinam - zdaj bi dobili osnove, potem se pa kdaj koli lahko pripravi
specificna srecanja.

> Poskusite se postaviti v vlogo studenta, ki mu bo nekdo spredaval
> 'vse kar mora vedeti o administraciji linux sistema' v treh dneh, pa se
> v zivljenju ni slisal za UNIX..
a nisva na zacetku oba rekla, da bi naj ze slisal za UNIX?
No jaz sem se v tako vlogo postavljal ze pred 13 leti, ko sem se kot
srednjesolec angaziral na tedanji Delavski univerzi, zdaj pa si s
tovrstnim delom sluzim ze 6.5 let denar, da lahko tankam avto:) in se mi
ni tezko vziveti v tovstno vlogo, kako so drugi pa....

lp, lr

        ( o o ) Window$ is living proof of Murphy's Law -(@ @)-
|Renato Lukac       ** * **  |Email:renato na s-gms.ms.edus.si          |
|Gimnazija M.Sobota  G M S   |WWW:http://www.s-gms.ms.edus.si/renato/|
|Slovenija          *******  |Tel.: + 386 / (0)69 / 38-260-106       |