[ LUGOS ] Struktura

Jernej Kovse jernej.kovse na uni-mb.si
Čet Dec 25 16:05:43 CET 1997

On Thu, 25 Dec 1997, Tine Zorko wrote:

> Ses!

Hi

> 1. Zelo rad bi se odvadil Win95, pa mi to nekako ne uspe. Predvsem sem
> navajen, da v sistemih kot so bili dos, Win95, itd, obstaja taksna
> struktura direktorijev, kot si jo sam zgradis. V Linuxih je to ocitno
> drugace. Vsi direktoriji so nekako standardni in vsak nekaj pomeni, a
> jaz za Boga! ne vem kje se lahko poigram in kje ne. Nocem vam jemati
> dragocenega casa za opis strukture Linuxa, prosim le za kaksen dober
> link, kjer je vsaj nekaj o tem ze napisanega in mogoce celo graficno
> uprizorjenega.

PrAvIlOmA ti priporocam, da se 'igras' v tvojem home direktoriju,
torej tistem, ki ga imas kot navadni uporabnik -- s tem ni misljeno
root.

Strukture direktorijev praviloma ni tezko razumeti, saj pomen lahko
ugotovis ze iz imen, pa ceprav gre le za tri crke:
bin - binaryji, lib - knjiznice, doc - dokumentacija, sbin -
sistemski binaryji.

No ja, mogoce vcasih to tudi ni res, primer za to je /etc.

Ce ti ves sintakso, kako zazenes nek program, praviloma ni pomembno
kje ta program je. Tudi za instalacijo manjsih drobnarij ni vecjih
problemov, saj jih spravljas v poddirektorije tvojega home direktorija,
kaksen vecji software pa instalira root in se to je zadnje case
v veliki vecini tako dobro opremljeno z README filom in instalacijskimi
in config programi, ki vecino dela naredijo zate.

> 2. Kolega pravi kako je VI(m) dober editor, kako ga je navajen, kako vsi
> dobri programerji uporabljajo vi in se in se. Jaz pa se ga ne morem in
> ne morem navaditi. Pa tudi ce bi se ga, mi je se vedno lazje programcek
> naisati v kaksnem editorju posebno prirejenemu dolocenemu programskemu
> jeziku s prirocnimi menu-ji ipd. Kje so torej tiste poglavitne prednosti
> editorjev kot so vi in tudi compailer-jev got so g++ ali gcc...

Glede na to, da sem jaz ta kolega, pravim tole: Kaksen editor uporabljas
je stvar okusa. vi je za veliko ljudi cudna stvar, sploh zaradi
cudnih komand in skokov in command moda v urejanje in podobno. Vendar
se s casom nanj prav lepo navadis. Tudi na kaksen drugi editor se
bi bilo potrebno navajati. Ce bi clovek 5 let delal z vi in bi ga
potem nekdo postavil pred dosovski edit, wordstar ali pa celo winword
bi tudi imel probleme. Prav zaradi tega, ker so okusi razlicni, dobis
z Linuxom polno editorjev a la dos edit, recimo joe, jed, ... Cisto nic
ni narobe, ce uporabljas joe ali jed za programiranje. Vem za veliko
programerjev, ki v text modu pod unixi uporabljajo vi (ali pa recimo
emacs), ampak to se ne pomeni, da so takoj s tem ze dobri programerji,
prav tako, kot po tem, da uporabljajo editorje a la dos edit ne
mores recti, da so slabi. Boljse merilo je to, kaksen source spravijo
skupaj.

IDE (integrated development environment) pri programiranju, vsaj v C,
res niso nevemkako pogosti, ampak v bistvu hitro skapiras prednosti
kompajliranja iz shella, recimo hitro dodajanje switchev in raznih
opcij pri kompajliranju in podobno. Sicer pa si lahko kvazi IDE pripravis
tudi sam, recimo v X-ih odpres vec oken (ali pa v text modu) vec konzol.
V par oknih pises kodo, v drugem gledas help, v tretjem kopajliras,
v cetrtem zaganjas, v petem debugiras...

> 3. TeX ali LaTex. Kje ga lahko najdem na mojem racunalniku. Ali je to
> podobno recimo.. WinWordu ali pa le WordPad-u?? Pa ostali programi..
> Recimo za kaksno full dobro graficno oblikovanje ali pa oblikovanje WWW
> strani..

Ce ga imas instaliranega, napises

tex <ime-tex-source-fila>

ali

latex <ime-latex-source-fila>

Pri tem tex oz. latex sproducira dvi datoteko (DeVice Independent),
kar je nekaksen What You See Is What You Get tex output, ki jo lahko
pogledas v X-ih pogledas z

xdvi <ime-dvi-fila>

Jep, za tex obstaja neke vrste IDE, rece se mu lyx. Dol ga lahko potegnes
z velikega stevila serverjev, ki imajo software za Linux.

Lp,

Jernej

  Jernej Kovse       E-mail: jernej.kovse na uni-mb.si
  Simekova 22           WWW: http://www2.feri.uni-mb.si/~jernej
  2000 Maribor
  Slovenia                 CS Student
                      University of Maribor
     Faculty of Electrical Engineering and Computer Science