Lyx

Metod Kozelj metod.kozelj na rzs-hm.si
Čet Dec 26 14:26:30 CET 1996

Howdy!

Malo polemike ...

> Lepota je v tem, da direkten .ps dela s svojimi fonti in izrisuje .eps
> slike direktno. GhostView najprej dela bitmap, ki potrebuje svoj cas za
> prenos in nadaljno handlanje...

Ce recimo GhostScript namesto za 'emulator' proglasim za 'interpreter'
PS kode (striktno receno je PS datoteka program), potem med PS tiskalnikom
in kombinacijo GS/PCL tiskalnik ni prav nic slabsa. Tudi v PS
tiskalnike je dejansko vgrajen interpreter PS kode. Nisem se videl
procesorjev, katerim bi bil PS 'native language' :-)
In tudi PS fonti so v bistvu PS programi.

'Jezik' PS se od ostalih razlikuje le v tem, da rezultati niso vedno
identicni (ceprav se tudi recimo pri Cju stvari lahko razlikujejo) na
razlicnih platformah.

No, pa resno: ce delas s TeXom, potem ponavadi uporabljas TeXove fonte
(cm, dc, ...), teh pa PS tiskalniki a priori ne poznajo, torej jih moras
takim tiskalnikom v neki obliki poslat. Drugo je, ce uporabljas v TeXu
standardne PS fonte (Times, Helvetica, Courier ...). Lahko pa dobis
te standardne fonte tudi kot datoteke, kakrsne pozna GS. Navadno jih
prilozijo zraven kaksnega Adobe Type Managerja. Interpretacija teh
'programov' se razlikuje, saj GS se ne zna uporabljat 'hintov', ki
so prilozeni originalnim Adobovim fontom. Ampak najbrz jih ne zna uporabljat
tudi marsikateri PS tiskalnik (tisti, ki nimajo vgrajenega originalnega
Adobovega interpreterja, kloni pa te kode niso imeli, saj je Adobe
tehnologijo patentiral in patente drago prodajal, ce so hoteli naredit
cenejse klone, potem so morali interpreter napisati sami, upam pa si
trditi, da so bili vcasih ti kloni slabsi od sedanjega GS-ja).
In ti 'hinti' v fontih so namenjeni predvsem pri rasterizaciji
extremno majhnih ali velikih crk, pri 'normalni' velikosti (okoli 7-15 pt)
pa navadno niso potrebni. Taksni 'hinti' so pripeljani tudi v
MF sorce TeXovskih fontov (kar se tice velikosti itd.), posebej pa se
kot odvisnost od tega, za kateri 'device' (razlicni tiskalniki) MF
fonte rasterizira. Precejsnja je npr. razlika med izgledom crk, rasteriziranih
za lj4 na 600dpi ali pa za lj5 na 600dpi.

Tudi pravi PS tiskalniki interno vso stvar predstavijo kot bitmap. Ce
imas vmes se softverski PS interpreter, ki zna en vektorski zapis (kar PS
dejansko je) brez izgube kvalitete predelat v drugi vektorski zapis
(kar npr. PCL vsaj deloma je), potem zaradi tega vmesnega interpreterja
ni stvar nic slabsa. Seveda pa se tukaj postavlja vprasanje o kvaliteti
interpreterja. Ampak to isto vprasanje se lahko pojavi tudi pri kvaliteti
koncne obdelave v ne-PS tiskalniku (preprican sem, da vsi
PCL-4 tiskalniki v resnici ne naredijo identicnega izpisa, ceprav naj bi ga).

Ce neham nakladat: mislim, da vnaprej ne mores trdit, da bo na pravem
PS tiskalniku kaksna stvar natisnjena lepse kot pa preko softverskega
PS interpreterja, hitreje pa navadno res bo.

> Seveda tudi NTji prinesejo svojo univerzalno zamudo... :)

Predvsem pa slabo vest in umazane roke :-)

Peace!
  Mkx

--
Metod Kozelj