[LUGOS-SLO] Smart

Mojca Miklavec mojca.miklavec1 at email.si
Mon Dec 20 20:01:48 CET 2004

Andraz Tori wrote:

> Torej, nisem najbolj na tekočem z zadnjimi novostmi v prevajalskih
> orodjih, ampak vidim iz logov, da se smart še vedno nekoliko uporablja,
> predvsem za poizvedbe o prevodih posameznih besed.
>
> http://fo.lugos.si/~minmax

Zivjo, Andraz. Ravno v zadnjih dneh sem precej mislila nate, no,
natancneje na tvoj programcek.

In sicer:
- Lepo bi bilo, da bi se v bazo vlkjucile tudi datoteke, ki sicer niso
del KDE-ja, OpenOffica in Gnome-a (oz. karkoli se imas tam pod
klobukom). To bi se dalo realizirat na dva nacina (smiselno bi bilo
vkljuciti oba): da bi uporabnik neposredno poslal svojo PO datoteko bazi
ali da bi se navedlo URL datoteke, kjer se vedno nahaja zadnja
razlicica, tako da bi pri vsakem posodabljanju baze dobil tudi vnose iz
te posodobljene datoteke. Jaz imam recimo doma par prevedenih datotek,
ki naceloma nimajo veze z linuxom.
- Fino bi bilo imeti funkcijo iskanja:
(SELECT us_string, sl_string WHERE us_string LIKE '%iskanabeseda%';
No, jasno, malo je treba pazit, da ne vrnes prevec zadetkov (recimo samo
prvih petdeset, ce jih je prevec) in najbrz se na kaj.)
Trenutno se prevajajo samo stavki v celoti. Pri kaksnem "edit/open/save"
je se kaj srece pri prevajanju, pri posameznih besedah, ki so del
kompleksnejsih stavkov pa je trenutno iskanje brezupno.

In potem se nekaj, kar bi vzelo "malenkost" vec casa. Tanovi islovar je
super, samo zaenkrat se precej prazen. Ce bi nekdo recimo za kaksno
diplomsko nalogo lahko izluscil besede in besedne zveze iz tvoje baze in
nasel med njimi smiselne pare, bi lahko slovar takoj obogatili za malo
morje izrazov. Jasno - sama si niti predstavljam ne, kaj to pomeni in
koliko "clovek-let" bi se to pocelo, ampak kakrsnakoli povezava z
islovarjem bi bila vec kot dobrodosla (vsaj to, da bi se recimo pri
iskanju nekega angleskega (ali slovenskega) izraza v islovarju izpisalo
"v bazi smo nasli iskano geslo se v sledecih prevodih: ...").

LP, Mojca