[LUGOS-SLO] bc,ad

vladimir.batagelj at Uni-Lj.si vladimir.batagelj at Uni-Lj.si
Thu Apr 4 10:15:07 CEST 2002

On 4 Apr 2002 at 9:48, Miha Tom i wrote:

> [...]

    Ugibam:   perspektivna senca / perspektivno sen"cenje

> V Gimpu posterize bistveno zmanj a  tevilo barv, ki je uporabljanih v
> sliki. Zaenkrat uporabljam izraz "Plakatiziraj", ki mi ni v e . Verjetno
> bom namesto tega uporabil "Plakatne barve".

   predelaj v plakat  / ustvari plakat

> Mno ica racionalnih  tevil ( tevila tipa m/n, kjer m pripada mno ici
> celih  tevil, n pa mno ici naravnih  tevil).

   Ja najbr"z je stvar res napa"cno napisana - rational numbers.
   Na prvi pogled nas  'ratio'  lahko zavede v kak 'razum' in podobno.
   No, 'ratio' pomeni tudi  'razmerje'. Tako se na primer v teoriji
   merjenja 'ratio scale' prevaja 'razmernostna lestvica' -
   podobno bi lahko 'rational numbers' prevedli v 'razmernostna
   "stevila' ali '(celo"stevilska) razmerja'. No, v matematiki se je
   ustalil izraz 'racionalna "stevila'  (v osnovni "soli jim re"cemo
   preprosto 'ulomki' - "ceprav, "ce smo zelo natan"cni, je ulomek
   zapis nekega racionalnega "stevila - 2/3  in  6/9  dolo"cajo isto "stevilo.

Vladimir Batagelj, University of Ljubljana, Department of Mathematics
  Jadranska 19, 1000 Ljubljana, Slovenia

tel:  +386 (0)1 4766 672          e-mail: vladimir.batagelj at uni-lj.si
fax:  +386 (0)1 4766 685          WWW:    http://vlado.fmf.uni-lj.si/