[ LUGOS-PROG ] [OT] Re: Prastevila (prej: Tiskalnik)

Primoz Peterlin peterlin at biofiz.mf.uni-lj.si
Tue Jun 19 10:15:05 CEST 2001

On Mon, 18 Jun 2001, Žiga Dolhar wrote:

> Disclaimer: No, resno. Matematika uči (vsaj zdi se mi tako), da 2 ni
> praštevilo, torej tako bodi. ...

Matematika je očitno od časov, ko sem hodil v šolo, precej napredovala. :)
Dve seveda je praštevilo, ravno tako tudi 3, 5, 7 in vsa števila, pri
katerih le pri celoštevilčnem deljenju z ena in samim seboj dobimo ostanek
nič.

Tebe verjetno bega dogovor, da *ena* ni praštevilo, čeprav je seveda čisto
lepo deljivo le z ena in s samim seboj. Razlog je praktične narave: če bi
bilo ena - ki je enota za množenje - praštevilo, razcep na praštevila ne
bi bil več enoličen. Imeli bi, denimo:

6 = 3 x 2
6 = 3 x 2 x 1
6 = 3 x 2 x 1 x 1
6 = 3 x 2 x 1 x 1 x 1

Zato velja dogovor, da *ena* ni praštevilo, ampak se ta začnejo z dve.

Lep pozdrav, Primož

--
Primož Peterlin,   Inštitut za biofiziko, Med. fakulteta, Univerza v Ljubljani
Lipičeva 2, SI-1000 Ljubljana, Slovenija.  primoz.peterlin at biofiz.mf.uni-lj.si
Tel: +386-1-5437632, fax: +386-1-4315127, http://sizif.mf.uni-lj.si/~peterlin/