[ LUGOS-ORG ] delo

Andraz Tori andraz.tori1 at guest.arnes.si
Sat May 5 19:34:57 CEST 2001

Meni se tud da pisat... skoraj vedno :)

Na 05 May 2001 18:40:17 +0200, je David Klasinc zapisal:

> Problem je v tem, da mora skupscino vodit tisti, ki lahko umiri tako maso
> ljudi. Vodenje mora biti tako, da bo folk z veseljem bil tiho in poslusal
> kaj se dogaja. Problem je, da je skopscina dolgocasna, tako da bi lahko
> zraven po nosu vrtal in stel parketne ploscice...

Upam, da poznaš kakšnega takega karizmatičnega in strahospoštovanja
vrednega voditelja v Lugosu, ki bi znal vodit skupščino po teh merilih?
:) Kot si sam rekel, bodimo realni.

Skupščine bodo vedno dolgočasne. V bistvu bi bila dologčasnost skupščine
dober znak, da stvari v društvu tečejo same od sebe v smer ki jo hočejo
člani, da je vsem vse jasno in da se glede vsega strinjamo. Torej, v
bistvu bi si res moral želet čimdologčasnejših skupščin. :)

Skupščina je neko nujno zlo konc koncev... mislm z enega stališča
(recimo poslušat poročilo o prireditvi na kateri si sam bil je v bistvu
bez veze in se dela samo zarad formalnost in zaradi tistih, ki niso bli,
pa čeprav je takih na skupščini 10%)

Načeloma na skupščini vsi tisti, ki aktivno delajo v društvu nikoli ne
bodo zvedeli čisto ničesar zanimivega. Se pa lahko kaj zanimivega
odločjo.

Ja .. kot je že jernej in mnogo drugih povedal, imamo dolge skupščine,
predolge, sam dejansko kaj prida se je ne bo dal skrajšat, brez da sploh
spremenimo 'institut skupščine'... kar pa sploh ne vem če po zakonih RS
smemo bistveno...

> Ne znam statuta na pamet ampak mislim, da o tem kaj pocnemo pise v nekaj
> clenih, to je pa vse. Torej ga ne preberes... In tudi ce se priklopis ne
> gres brat statuta... ;> Grem stavit, da 3/4 ljudi sploh neve, da imamo
> statut... Oz ce ze ve, ga ni prebralo... :) Statut je nekaj, kar berejo
> executives... ;>

Očitno sem bil eden redkih, ki sem ga pred vstopom prebral :)
Drugače pa.. statut je v bistvu varovalka v društvu, zato da veš za kaj
se sploh gre.

> Takrat bi drugace zaceli in drugace pristopli k stvari... Ni primerljivo..

... podano je blo kot joke, kako težko se toliko in toliko ljudi sploh
dogovori o nečem čisto konkretnem in na koncu celo uskladi natančne
dikcije :)

> Je ampak ne bom. Ker sem pisal takrat ko sem bil slabe volje in se povedal
> tocno to kar je bilo treba in na najbolj grd mozen nacin... ;>

Ja, včasih pomaga tudi nekaj napisat 'za dušni mir', čeprav se ne pošlje
:)
Parkrat sem že napisal sporočilo pol sem pa začel stvari ven metat,
dokler ni nič ostalo in ga nisem poslal sploh :)

> Ja, vsekakor, rabimo en dokument, ki bo pokrival vse. Od skupscine, do
> install festov in kdaj lahko clani vrtajo po nosu. Star mora biti cim krajsa
> cim bolj jedrnata. In notri mora pisati, da ce stvar cesa ne pokriva se
> naredi tako, da se sproti zmeni, potem gre pa to v post produkcijo in se
> takrat dorece. Temu dokumentu se rece statut. :)

Sorry, brez zamere ampak tole je pa brca v temo.
Točno se ve kaj statut pokriva, verjetno piše tud v kakem zakonu v
društvih. Statut pokriva predvsem besedo "KAJ", ko pa greš obravnavat
detajle besedice "KAKO" se pa lotiš poslovnikov, pravilnikov in RFCjev
:).

> Podpirat mora tudi moznost upgrade-a. Nek interni RFC, ki se ga napise za
> vsako stvar o kateri smo se kasneje sporazumeli. Vsake toliko casa bi pa te
> RFCje dodali statutu. Za vsako spremembo statuta moramo laufati po neke
> podpise in potrdila, tako da je to brez veze.

Statut je statut
ostali dokumenti društva so pa ostali dokumenti, kako jih imenuješ -
pravilnik, poslovnik ali RFC je čisto vseeno ...
fora je da ločiš howtoje od 'manifesta'..., ker so howtoji mnogo bolj
fluidne zadeve :)

> Druga varianta je, da se v statut napise en clen, v katerem pise, da je vse
> napisano v poslovniku (or whatever that would be) in se potem poslovni
> sproti spreminja...  ;)

Mah, lej... zakaj bi vse tlačil v en dokument, pač imamo eno stran kamor
se dajejo sprejeti dokumenti, to je to..
Večina stvari se lahko sproti spreminja tako pač kot se zmenimo, je pa
nekaj stvari, kjer je to, da jih sprejme skupščina nujnost, zato jih ne
moreš popraviti ravno ko se zmisliš in zato morajo biti zelo dobro
narejene in premišljene ko jih delaš.

Medtem ko RFC o prireditvah lahko napišemo brez skupščine, pa poslovnika
skupščine ali poslovnika UO skoraj da ne moremo, in potem se ti
pojavljajo zapleti o javnosti/nejavnosti sej UO itd... za to mora svoj
da rečt skupščina, nujno zlo, ampak sprijaznmo se s tem da smo društvo
in ne nek kavarniški klub...
sploh nisem zagovorinik tega da vse zabetoniramo in potem delamo tako in
tako... samo so nekatere stvari, ki jih ne moreš ravno ukrivljat kot
plastelin in ki morajo stat kot pribite, taka stvar je statut (od tod
tud ime verjetno:)
zato je dobro da je statut jasno ločen od ostalih dokumentov...

> Skupscine bi moral sklicevati upravni odbor (ne predsednik) na pobudo
> clanov (predsednik je tudi clan). Da se skupscino sklice bi moralo dati glas
> vsaj 30% clanov (ali pac neka stevilka), oz skupscino lahko sklice tudi
> upravni odbor, ce se v odboru odlocijo, da je res neka zadeva zrela za sklic
> skupscine. Ena skupscina letno je obvezna, druge pa poljubne, glede na
> potrebo. Jaz bi status izredne skupscine odstranil, prav tako redne. ;)
> Skupscina st.: # in to je to.

Ne boš verjel, po 19. člen statuta skupščine že sedaj sklicuje UO. Na
žalost je pa pri celi zadevi zelo zmeden. :)
30% članov.. od 700 članov.. hmm 210 članov v društvu brez članarine, ti
se hecaš :)
zdaj lahko skupščino skliče reci in piši 10 članov, mogoče malce
augmentirat številko, če se ti zdi potrebno ampak nikar pretiravat...

> Zelo navijam tudi za on-line sestanke. Se vedno so tukaj servisi, ki
> omogocajo tocno to, da je prisoten tudi tisti, ki drugace nebi mogel biti
> prisoten. Taki sestanki so v praksi prav toliko produktivni kot sestanki
> IRL. Jaz sem redno na takih sestankih. Kar se identitete tice, se pa vse
> lahko uredi na Lugos strezniku. Poleg tega mislim, da se ni treba bati, da
> se bo kdo prestavljal za nekoga drugega... ID clana bi lahko bila ze clanska
> stevilka, ki pa nebi smela biti javna... ;)

mogoče za kaj pa ne, ampak navadni sestanki bi morali še vedno biti.
Velik problem virtualnih sestankov je da se ponavad končajo kot whishful
thinking.
Verjetno bi bilo res dobro imet takšne sestanke, sicer pa tudi po
e-mailu kar dosti komuniciramo, dasiravno bi rekel, da je tole v zadnjem
času zamrlo.

> Kar se pa vodenja skupscine tice, pa bi moralo v statutu pisati, da
> skupscino vodi tisti, ki ga takrat izvolijo. Pa dovolj je, da imamo
> zapisnikarja in overovitelja, ne rabimo se deset clanov zirije in nevem koga
> se vse. :)

To da bi bilo bolje da skupščino vodi izvoljeni se strinjam, kar se
'predsedstva skupščine' tiče, lahko povem da je zelo praktično če so
trije, en ki govori, en ki piše in en ki gleda okoli kaj se dogaja in
šteje itd.
Ja pa dva overovitelja, pa smo na konju... :) točno to piše v osnutku k
sem ga poslal :)
Ne vem kje si našel 10 članov žirije, tega nikol nismo mel...

> Se bolj na kratko: Take stvari ponavadi pocne tajnik.
> Ali pa: Porebujemo novega predsednika...

prvo, vsa pošta prihaja na naslov predsednika in on je naš pravni
zastopnik. Drugo, tajnik ne sme podpisat računa in tajnik ne more stvari
na APPju ali kjerkoli drugje urejat, to lahko dela le predsednik, v
njegovi odsotnosti podpredsednik (pa še to težko).
Iskreno povedano smo zaradi komplikacij ki jih to prinaša tudi že statut
kršli.

Kar se mene tiče opravim vse kar se mi naroči, če bi se z ostalimi člani
UO videl enkrat na dan ali pa vsaj enkrat na teden bi verjetno delo
lahko res porazdelili tako kot piše v statutu.

> ;) Ampak resno. Ce UO ni sposoben urediti tistih stvari ki jih je treba
> urediti, potem ni sposoben biti upravni odbor. Ce treba it enkrat na mesec
> na APP, pac treba it. Pred odhodom je Jaka urejal on-line delo z APPjem,
> tako bi lahko placevali racune in pogledali stanje na racunu brez da bi sel
> kdo na APP. Se pravi se ta opravek zmanjsa na minimum...

IMHO podcenjuješ količino dela. Ne rečem, da UO dela vse d best, ampak
včasih se resnično nabere stvari toliko, da ljudje pregorevajo.
Saj so tudi sestanki, za sponzorstva, podpisovanje pogodb, itd...

Pa saj ni mnogo preteklo od takrat ko si bil ti v UO in bi moral
vedeti... morda se je od takrat kaj spremenilo, ne vem, prej nisem bil
aktiven v društvu.

> Ja. Sigurno ampak UO ocitno tega ne pocne, ker nam odstopajo predsedniki in
> podpredsedniki, ter clani UO...

Predsednik je to počel in prevzel nase ogromno dela, to da je pregoru je
samo indikator da moramo stvari drugače urediti, ena od možnosti je
nedvomno tudi tajnica.

> [...]
> bi naredili seznam sponzorjev in kontaktnih oseb. A bi naredili seznam
> opreme, ki se povprecno rabi za neko prireditev? A mogoce rabimo popis, do
> zadnje klukice za perilo, opreme, ki jo ima drustvo, da bodo tisti ki
> organizirajo prireditve vedeli s cim lahko razpolagajo? Potrebujemo tudi
> seznam ljudi, ki jih potrebujemo za en install fest, stevilo IT oddelka,
> stevilo PR oddelka, stevilo nosacev, stevilo tistih, ki bodo skrbeli za
> instalacijsko delavnico, pa tistih, ki bodo hostese, pa tistih, ki bodo
> general help in bodo vedeli za vse kje se nahaja in koga za kaj vprasat.

Kaj pa če bi naredili TUDI install fest howto? zakaj izključevati?
Mislim da je na tem delal Miha, ne vem kakšno je sedaj stanje tega,
Miha?

> Potebujemo upravni odbor, ki ga bodo clani castili, kot pol bogove in mu
> zaupali.

To je lahko tudi nevarno

> Jaz sem zadevo pisal ob pol desetih, ti pa ob dvanajstih. (David, edini
> geek, ki vstaja zgodaj zjutraj *grin*)).

Heh, no ja .)

> Never underestimate the power of a small nuclear weapon. ;>

bojim se da se bomo morali zanašat predvsem na trdo delo, veliko dela.
razen če bo polž v kakšni ruski navezi zrihtal kaj...

> PS: Rad bi videl, da se debati se kdo prikljuci... Drugace bo izpadlo, kot
> da se midva en na drugega znasava... :)

Ma ja, saj je kulturen pogovor, to vedno good... :)
Drugače pa ... ja input ostalega članstva sploh ne bi škodil
kar se birokratskega dela UO tiče bi lahko Miha kaj povedal, ali pa Rok?
No ja v bistvu vsi... :) jump in the boat, sam brez prerekanja... kulturen pogovor

> Hm, danes sem take volje, da rad pisem.... ;)

Sva že dva! :)

Lep Pozdrav
Andraž Tori