[ LUGOS-ORG ] delo

Andraz Tori andraz.tori1 at guest.arnes.si
Sat May 5 12:33:54 CEST 2001

Na 05 May 2001 09:55:33 +0200, je David Klasinc zapisal:

> <rant>
> Jaz pa imam cedalje vecji obcutek, da se zadeve komplicirajo desetkrat
> prevec. Potrebovali bi statut, ki predvideva in obravnava vecje probleme in
> tezave, ki se lahko zgodijo na skupscini oz. v drustvu, vse ostalo bi pa naj
> bilo na osnovi, 'dajmo se zmenit'. Trenutno je pa stanje tako, da bo kmalu v
> statutu oz poslovniku, kjerkoli pac ze, kdaj lahko predsednik na skupscini
> prdne in ali se lahko podpredsednik pod mizo praska po jajcih, clani odbora
> pa ne smejo vrtati po nosu...

Se popolnoma strinjam...
Problem je v tem, da, ko neka stvar raste, je pristop 'dajmo se zmenit'
vedno tezji.
Na zadnji skupscini si lahko videl kako to izpade, še posebej če
upoštevaš, da (resnici na ljubo) naše 'social skills' niso ravno
bleščeče in ob včasih pretiranih egotih pride do precej zoprnih
konfliktov.

Sicer pa te oblike poslovnika ne mislim forsirat. Če bi bil v zmedi, ki
je veljala na oni strani skupščine ('predsedstvo skupščine'), bi vedel
zakaj sem se potrudil, da sem vse to napisal...
Vem kako čudno zveni da imamo tak poslovnik... in nima smisla
prepričevati kogarkoli da to rabimo, dokler ne bo enkrat šel vodit
takšne skupščine kot se nam je zgodila tokrat...

Rekel bi pa še to, da če je bilo zdaj na skupščini koliko, 45 ljudi, se
lahko ta številka v nekaj letih povzpne čez 100... če bomo pridno delali
in se imeli radi seveda.

> Drustvo je nastalo zato, ker smo imeli radi Linux in ne zato, ker smo bili
> birokrati. Zdaj pa je vsaka cetrta izjava: 'Ja, tega pa ni v statutu.' in
> pa, 'Ce mislis, da delam kaj narobe, me daj na disciplinsko.'

Ne vem zakaj je društvo nastalo, veliko ljudi se je priklopilo mnogo
kasneje. Ko se priklopiš kasneje pogledaš v nek dokument v katerem piše,
tu smo zato in zato (statut). Če se s tem strinjaš potem imaš dobro
osnovo za nadalnje delovanje.

> Zalost...

hehe si predstavljaš da bi že začenjajali društvo s 700 člani... stavim
se da se nikoli ne bi mogli zmenit kaj naj bo sploh namen, kaj šele kaj
drugega :)

> Cloveka ob takih zadevah takoj mine, da bi kakorkoli sodeloval z drustvom.
> Po skupscini sem napisal en dolg referat o tem kaj si mislim o trenutnem
> stanju v drustvu ampak je ostal v postponed folderju na koncu pa v trashu...
> Na sreco sem se zadrzal, da ga nisem poslal. :)

daj če je še aktualno pošlji na private, me zanima...

> V bistvu je drustvo davno prerastlo stanje 'dvajsetih Linux zealotov na eni
> mailing listi' in vem, da treba dolocene stvari definirat in zapisat ampak,
> zelo lepo bi bilo, ce bi ostali hm, realni? Na koncu bomo imeli 30 strani
> dolg statut, 30 strani dolg poslovnik za skuscino, 30 strani dolg pravilnik
> o install festih, ceprav je edino kar nujno rabimo tole zadnje. :)

No ja kot sem že rekel, to, da je tak poslovnik potreben je čisto stvar
izkušnje zato je težko prepričevati v prav ali narobe.
To ni 30 strani. Sicer pa je mišljen kot osnutek...

Torej če se ti ta tema zdi vredna obravnave, bi rad videl da konkretno
poveš, dajmo tole pa tole ven in tole pa tole spremenimo, da bomo prišli
na 2 strani. Če prav vidim se strinjaš, da nekaj vendrle rabimo tudi za
ta namen, ... torej, dajmo nekaj pripravit... Hočem reči, da rabimo
stvari konkretno narejene, ne le teorije o tem kaj bi radi.

Tisto kar me najbolj skrbi je sam potek sklica in vodenje skupščine,
tako da bi zelo navijal da resnično naredimo kak korak v tej smeri...

> [...]
> Clanov imamo koliko? 600? 700? Papirjev za obdelat letno najbrz ne veliko
> vec kot 20, na APP treba hodit takrat ko se dogaja kak fest oz druga
> prireditev. In potem se porodi ideja, da bi najeli tajnico??? Kako tajnico,
> ce pa drustvo ni sposobno obdrzat enega vodstva vec kot eno leto?! Ampak ne
> zaradi tega, ker nimamo tajnice... Zaradi tega, ker smo prevec sovrazno
> nastrojeni drug do drugega, ker vsi rinemo z glavo skozi zid in ker se o
> nobeni stvari ne znamo zmenit in zato, ker sploh noben ne ve kaj bi rad.

Čisto na kratko. Zaradi te 'malo birokracije' nam je odstopu predsednik.

To, da se ti nočeš ukvarjat z birokracijo je kul, od birokracije tebe
ostale člane 'ščiti' UO in druga telesa društva in tako je prav. Mislim
pa, da jo je veliko več kot je vidiš ali hočeš videti.

Projekti, ki se jih društvo loteva, niso mačji kašelj. Smo nerutinirani
amaterji in zato porabljamo veliko energije, tam kjer se je morda niti
ne vidi.

> Ce kdo misli, da nimam prav, naj kar pove.

mislim da imaš v večini prav, namreč naš cilj ni birokaracija.
Vprašanje je le kakšno mero 'proceduralnosti' rabimo, da bo lahko
društvo čimbolje delovalo.
Skupščina je ena od stvari kjer je verjetno potrebujemo največ, zato ker
se tam srečajo ljudje, mnenja itd, ki sicer ne znajo med sabo prav dobro
komunicirat, pa še veliko jih je. To je recept za zaplete in razkole.

> </rant>
>
> Ah, ja... Sobotna jutra so ravno pravsnja za takele zadeve... Vsaj ko je
> vreme tako cudno zunaj... :)

Hmmm, ne vem kaksno je vreme na tvojem koncu ljubljane ali kranja ampak
tule je prav lepo sončno :)

> Imejmo radi Linux, imejmo drustvo in bodimo geeki, ne birokrati ter
> komplikatorji.

Kaj pa Linux world domination? Linus je reku, da nasledn tedn... :)

Lep Pozdrav
Andraž Tori