[LUGOS-ORG] [UO] lameness all around (Was: lame e-servis) ('Rahel' flame)

Marko Kariz marko.kariz at campus.fri.uni-lj.si
Fri Dec 21 13:55:31 CET 2001

Nimam navade komentirat debat na Lugos mailing listah,
tokrat pa mi je ena stvar padla v oci. Mail je
popolnoma off topic.

On Wednesday, 2001-12-19 at 17:48, polz wrote:

>BLA BLA BLA.
>
>Mogoce ti bo nekaj casa se delovala etika, prej ali slej pa te utegne
premamiti moc, da
>pogledas, kaj uporabniki pocno. In prav je tako. Lugos je itak javen, za
ostalo pa obstaja
>enkripcija. Ljudje, ki pricakujejo, da admini na routerjih ne bodo
sniffali, pa si itak
>zasluzijo Darwinovo nagrado.

Ko bos enkrat 'admin na routerju', ki ima vsaj spodobno kolicino prometa,
bos govoril drugace.
S to frazo ne mislim tipicnih 'Lugos routerjev' (Linux, 2 mrezni kartici in
IP Masquerade, ali
IPTables, ali katerkol softver). Rad bi videl Router na kateremu bos mel
omogoceno sniffanje prometa.
Lahko si seveda postavis transparenten gateway, ampak ce se ti bo dalo
brskat po par 10 Mbps prenosa
nekaj deset tisoc uporabnikov, potem si fenomenalen. Pojdi delat h
kateremukoli ISPju, ce ze tako
dvomis v to. Verjemi da te hitro mine tako volja kot zelja po takih stvareh.
	Najmanjsi eticni problem je to, ce te dobijo, ostanes brez sluzbe v poslu
za vedno.
Vecja tezava je izvedba. Mislis da imam kaksno zeljo po sniffanju
prometa/branju tujih mailov,
po tem ko se cel delovni dan ukvarjam s sistemom, managementom, in tecnimi
sitnimi, ter za moje
previsoke zahteve premalo izobrazenimi uporabniki? Glej v debug output core
routerja na ISPju
nekaj ur ko isces napako, potem pa ce si zmozen poglej se mail kaksnega
userja k ti gre v nos.

Se nekaj kar ni tako off topic:

	Popolnoma razumem Jerneja, osebno bi to naredil to ze veliko prej, prvi pa
bili
vsi iz upravnega odbora, ki si privoscijo krsenje pravil. Vse ima meje,
mislim pa da
se vse ustavi pri tem, ko postavis pravilo in ga sam prekrsis. Ziva
patetika. Zakaj
so vsi vedno bolj pametni od dejanskih administratorjev? In zakaj odgovorni
v drustvu
preprecujejo izvajanje pravil? Nato pa se vsi se cudite izstopu Jerneja iz
drustva?
	Lugos spremljam (neaktivno) ze nekaj let. V zadnjem letu mu gre samo se na
slabse. Slava tistim, ki ga bojo, ce ga bojo obdrzali na povrsju. Nikoli mi
ni bil
prevec vsec nacin dela, tega nebi pogresal. Pogresal bi pa samo idejo in
koncept.

Disclaimer:
Mail izraza samo moje osebno stalisce. Nikakor ni povezan z nobeno funkcijo
ki jo opravljam razen tega, da mi je dala prepotrebne izkusnje, da me lahko
tak mail raspizdi do amena. Ker spet en lamer lapa nekaj o cemer nima pojma.

LP
Marko Kariz,
Packet monkey pri nekem slovenskem ISPju