[Lugos-mozilla] Google search je slovenski, ne glede na izbran jezik

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Mon Aug 7 15:15:11 CEST 2006

Zivjo,

> Glede 'Velikega brata' se mi pa to zdi zelo paranoicno. Ni nobenega razloga,
> zakaj bi pricakovali, da bo uporaba neke komercialne storitve na voljo
> anonimno (razen, ce to ne bi bilo posebej navedeno). Ni pa seveda totalnega
> nadzora, kar 'Veliki brat' nujno implicira, kajti uporaba njihove storitve je
> prostovoljna in zgolj na zahtevo. Ce bi 'Veliki brat' nadziral tako, da bi

Mogoče dodam eno malenkost, ker se ravno ukvarjam z "velikobratovskimi"
temami. :-)

Prva stvar je, da je večina današnjega nadzora "konsenzualnega" in
skritega, uporablja pa se ne za kakšno zatiranje s strani totalitarne
oblasti (kar je bilo značilno predvsem za preteklost), pač pa za marketing.

Skratka: nadzor je neviden, nanj pa večinoma ekplicitno (v zameno za
kakšne ugodnosti ali zgolj za to da storitev pač smemo uporabljati) ali
implicitno (ker ni ustrezne alternative) pristanemo sami.

Seveda pa zato tak nadzor ni nič manj potencialno nevaren kot kakšen
drug nadzor. Na nek način je celo bolj skrit in hinavski.

Kar počne Google je pa poseben problem. Google s svojimi brezplačnimi
storitvami s katerimi utegne nekoč prevzeti večinski tržni delež na
internetu dejansko postaja nekakšen Veliki Brat. Hkrati Google investira
tudi v lastno - zasebno - internetno hrbtenico, kar pomeni, da se bo
velik del internetnega "javnega" prometa nekoč morda pretakal po
njihovem omrežju. Ob osnovnem poznavanju ameriške zakonodaje iz področja
nadzora - v mislih imam Electronic Communications Privacy Act - je to
lahko precej problematično. Tudi nesprejetne Net Neutrality Acta lepo
paše sem noter.

Ta Veliki Brat je sicer prijazen, a vseeno. Moč kliče po zlorabah in to
je tisto, kar je nevarno.

Tole s shranjevanjem IPjev in "sortiranjem" uporabnikov je po mojem
mnenju še najmanjši poblem Googla.

V realnosti pa uporabniki nimamo kakšne resne alternative. Ali
"prostovoljno" pristanemo na nadzor in uporabljamo storitve s katerimi v
družbi sploh lahko normalno funkcioniramo - ali pa se izoliramo od
družbe in ohranimo zasebnost. Druga možnost je seveda zgolj teoretična,
izbira pa v resnici "prisiljena".

No, pa še konkreten nasvet: kdor se želi izogniti Googlovemu nadzoru naj
uporabi brskalnik Torpark. Kje ga najti? Pogooglajte. :-))

lp, Matej