[Lugos-mozilla] Google search je slovenski, ne glede na izbran jezik

Aleks Reinhardt aleks.reinhardt at pivot.si
Mon Aug 7 08:02:18 CEST 2006

Zdravo,

On Monday, 7 August 2006 01:35, Joze Klepec wrote:
> Ne gre samo za izbran jezik, gre zato da se je koda iskalnika toliko
> zamenjala, da preverja IP od koder se poziva ne da bi to kot uporabnik
> to sploh želel.

Tukaj je tvoja misel rahlo zgresena. Google to pocne ze zelo zelo dolgo, samo
da vcasih ni bilo mogoce registrirati domen s koncnico .si tako enostavno,
kot je to danes. Zato google.si ni obstajal in preusmeritev ni bila mogoca.
IP-lookup se je pa izvajal ze mnogo prej.

Ko sem v Angliji, me tudi vrze na Google UK, dokler ustrezno ne spremenim
nastavitev. Ravnanje s slovenskimi IP-ji je zdaj kvecjemu bolj podobno tistim
iz ostale Evrope in ne razumem tvojega pisanja nekaj mailov nazaj, ces da je
to ravnanje na neki nacin diskriminatorno ...

Sicer pa ne vem, kaj je ta stvar o pingih: saj si spletni streznik lahko sam
avtomatsko spravi IP v log, ce bi bilo to pac potrebno kdaj vedeti. Pinganje
ravno tako ne bo delovalo za vse racunalnike z zgolj internimi IP-ji. Lookup
za drzavo pa spet ni nekaj, kar pocne samo Google ...

Glede 'Velikega brata' se mi pa to zdi zelo paranoicno. Ni nobenega razloga,
zakaj bi pricakovali, da bo uporaba neke komercialne storitve na voljo
anonimno (razen, ce to ne bi bilo posebej navedeno). Ni pa seveda totalnega
nadzora, kar 'Veliki brat' nujno implicira, kajti uporaba njihove storitve je
prostovoljna in zgolj na zahtevo. Ce bi 'Veliki brat' nadziral tako, da bi
bilo treba najprej namestiti kamere tja, kjer bi nadzor zeleli, si naziva
'Veliki brat' resnicno ne bi zasluzil.
Da pa spravi IP, posebej v primeru napada na streznike, je pa razumljivo in
redna praksa povsod. Ne mores vendar pricakovati, da bodo oni storili vse, da
bi bili napadi ja cim lazji, ne?

Torej, kaj je poanta tegale sporocila: seveda je cisto vseeno, kateri iskalnik
si izberes, vendar je tvoj argument za zavrnitev Googla deloma neposten
deloma pa aplikabilen na prav vse iskalnike.