[Lugos-mozilla] Google search je slovenski, ne glede na izbran jezik

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Mon Aug 7 18:09:33 CEST 2006

Matej Kovacic pravi:
> Zivjo,

> Mogoče dodam eno malenkost, ker se ravno ukvarjam z "velikobratovskimi"
> temami. :-)
>
> Prva stvar je, da je večina današnjega nadzora "konsenzualnega" in
> skritega, uporablja pa se ne za kakšno zatiranje s strani totalitarne
> oblasti (kar je bilo značilno predvsem za preteklost), pač pa za marketing.
>
> ... nadzor je neviden, nanj pa večinoma ekplicitno
in povzemam - tiho konsenzualen. Ne čisto - gre za tihi konsenz večine
nad manjšino.
> [...]
> je tisto, kar je nevarno.
>
> Tole s shranjevanjem IPjev in "sortiranjem" uporabnikov je po mojem
> mnenju še najmanjši poblem Googla.
>
> V realnosti pa uporabniki nimamo kakšne resne alternative. Ali
> "prostovoljno" pristanemo na nadzor in uporabljamo storitve s katerimi v
> družbi sploh lahko normalno funkcioniramo - ali pa se izoliramo od
> družbe in ohranimo zasebnost. Druga možnost je seveda zgolj teoretična,
> izbira pa v resnici "prisiljena".
>

> No, pa še konkreten nasvet: kdor se želi izogniti Googlovemu nadzoru naj
> uporabi brskalnik Torpark. Kje ga najti? Pogooglajte. :-))

Hvala, ampak si kiksnil OS - mi ne pade na kraj pameti tole montirati
pod wine.

Ad aleks: verjetno si malo preveč sproščen, povrh si pa napak prebral
kar sem napisal, ampak od leta 1998 kar imam ta elektronski naslov, sem
videl že čuda reči na internetu. Napisal sem da *lahko google shrani
pingane IPje* (ne dobesedno!) z namenom braniti svoj strežnik pred
napadom kakršen se mu je zgodil mislim, da leta 2000 ali 2001. Taktika
Googla v takem primeru je sila enostavna - na svojem strežniku začasno
blokira sumljive IP-je za en teden in dotičnemu ISPju pošlješ opozorilo.
Upoštevali te bodo, saj si Google, mar ne? Če tega ne stori, ISP tvega
blokado svojega celotnega strežnika z iskalnika česar pa noben pameten
ISP ne dela, saj gre za največji iskalnik na svetu. V tem je bistvena
poanta velikobratske ideje. Strah pred izločitvijo iz kroga posvečenih,
čistih.
Priporočam vam v branje Krasni novi svet (Huxley), 1984 (Orwell) in 4000
(Tavčar). Te tri knjige so bile daleč pred svojim časom in vsi avtorji
so umrli precej nerazumljeni (dejansko so abstraktno kritizirali tedanjo
politiko, nekaj podobnega tudi Švejk in Butalci). Sam imam doma eno
rusko knjigo, ki zanimivo, obravnava pa prav letošnje leto (2006).
Naslov je Reportaža iz 21. stoletja (M.Vasiljev/S.Guščev), izšla pa je v
zbirki  Mladinska knjiga, 1960. Seveda avtorja še verjameta v večni
obstoj KP (jasno, Stalin!), napovedala pa sta precej izumov precej dobro
(npr. protiraketni ščit!). Preberite, dobi se v antikvariatih ali večjih
knjižnicah.

lp, Jože