[Lugos-mozilla] Slovenija druga po delezu uporabnikov Firefoxa!!!

"Žiga '[BISI]' Sancin" bisi at pikslar.com
Sun Nov 13 02:04:32 CET 2005

Joze, pozabil nisem na nikogar... Eno so prevajalci, drugo so
programerji (slednjih je v Sloveniji nekaj malega, v bugzilli v okviru
programerjev pa najbrz natanko eden). In mislim da sem s kodo (zato sem
tudi napisal kodni, da me ne bi zamenjal s prevajalcem, kar nisem), ki
jo vsakodnevno uporablja toliko in toliko milijonov ljudi dovoljsnja
avtoriteta, da mi tu pa tam lahko celo verjames kaj na besedo (brez
virov). Sicer pa, tudi ce mi ne... Mislis, da se pretirano sekiram
zaradi tega? :)

Pa zacnimo se enkrat... Mozilla ni nastala iz javno objavljene kode
Netscapa. Netscape je objavil kodo, ki bi jih naj vodila do Netscapa 5.0
(le-ta je bil kasneje izpuscen, kot najbrz vemo). Javno objavljena koda
je temeljila na Mosaicu, kar pa sem ze povedal, da nima nikakrsne zveze
s sedanjo Mozillo, saj je sedanja Mozilla bila povsem na novo spisana,
ker je obveljalo mnenje, da je staro (Mosaicovo) jedro zanic. Zakaj je
trajal razvoj nove verzije brskalnika cela stiri leta (koda je bila
objavljena 1998, Mozilla 1.0 je bila objavljena 2002)? Mar so
programirali in oblikovali eno leto in gledali tri leta v zrak ali kako?
Nop, brskalnik so spisali povsem na novo... Brskalnika iz Netscapove
objavljene kode nikoli ni bilo v javnosti. Krozile so sicer interne
izdaje, ampak se tam so bili problemi, saj je bilo buildanje tako
zahtevno in sesuvanje konstantno. Seveda se je razvoj platforme (heja,
Mozilla je platforma) zavlekel in zaradi tega so pritisnili
marketingasi, ki so hoteli koncno spraviti izdelek na trg - in spravili
so ga! Ja, nedokoncan izdelek z imenom Netscape 6, ki je izsel leta 2000
(sredi razvoja). Ce si imel Netscapa 6, potem ves kaj je to slab
brskalnik oz. paket. Z Netscapom 7, ki je izsel leta 2002, so uporabniki
koncno dobili nek kolikor toliko soliden produkt, katerega izdaja ni
bila izkljucno datumsko pogojena... in tako naprej do danasnjih dni.
Glede nato, da si tako zahteven, ne vem katere vire naj navedem... Huh,
sedaj sem pa res v zagati. Bo Wikipedia dovolj verodostojen vir?
http://en.wikipedia.org/wiki/Netscape
http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla
http://en.wikipedia.org/wiki/Gecko_(layout_engine)

Navedel bi tudi celotno stran Mozilla.org, ampak ne vem, ce si se
pripravljen spopasti s taksno kolicino podatkov... Ce si zelis olajsati
delo, lahko pises na e-maile: asa at mozilla.org (traja vcasih tudi vec kot
en teden, da odgovori -- ce smo sredi izdaj, kot v tem trenutku),
mscott at mozilla.org (odgovarja ponavadi hitreje kot Asa, tri dni
maksimum), mconnor at mozilla.com (ni sicer dolgo pri mozilli, ampak pozna
vec ali manj vse - najbrz bi bil jezen, ce bi mu rekel deklica za vse
:)), mitchell at mozilla.org (Chief Lizard Wrangler -- need I say more?
:)). Koga ne smes (oz. ni priporocljivo) kontaktirati? Bena Goodgerja
(trenutni projektni vodja Firefoxa) in Jamieja Zawinskija (bivsi vodja
projekta Mozilla.org). :))

Zalost je, da jemljem podatke iz XitiMonitorja??? Pa nekako se ne
spomnim, da bi jih jemal od tam? Aha, ocitno mislis na tisto izjavo o
izjemah. Nemcija ima zelo veliko uporabnikov alternativnih brskalnikov
ze iz preteklosti (malo prelistaj po arhivu heise.de; nasploh je Nemcija
najbrz edina drzava, kjer je klasicna mozilla presegla "kriticno maso" +
velika naklonjenost lokalnih administracij k spremembam), Finska rada
eksperimentira (tudi tam so mogoce presegli "kriticno maso" s klasicno
mozillo; Linus je Finec, hihi)... Hm, zakaj sem navedel Slovenijo? Ce
kolegica pred mojimi ocmi lastnorocno sname s spleta Firefoxa, ga
odpakira in zazene (ob tem pa jaz ves osupel gledam njo) ter mi rece, da
vedno uporablja Firefoxa, ker Explorerja pa ze ne bo (ni studentka
racunalnistva ali cesa sorodnega, kakor tudi jaz ne). Ce vidim na enem
prenosniku slovensko (!) klasicno mozillo takoj po izidu prve slovenske
mozille in ob tem slisim: "Jap...a ni kul?" Ce slisim v e-soli od otrok,
ki se pogovarjajo po ircu in gledajo obala.net: "ma daj, zakaj ta stran
ne dela... Kaj je to narobe?!" Pa drugi odvrne: "Mah, si mona... Odpri s
Firefoxom, je dost bol kul." (nisem admin v tisti osnovni soli, ampak ob
naslednjem namescanju sistema je sel gor Firefox kot privzet brskalnik
brez vprasanj) Ce mi Brian (of mozdev fame) omeni po mailu, da so vsi
umetniki pri razgrnitvi licence Creative Commons uporabljali Firefox. Ce
zacne najbolj zagrizen zagovornik Internet Explorerja, kar jih poznam,
uporabljati Firefox za vsakodnevno programiranje in mi rece: "Jah...".
Hej in nenazadnje, ce grem po mestu z mozillazine majico in me vsak
drugi clovek debelo gleda...

Ok, torej si zagovornik teze, da je celoten brskalniski trg (in se
kateri drug) dinamicen... Ok, ne pricakujem povezave do raziskave ali
cesa drugega, niti ne pricakujem okvirnega datuma, zelim si le, da se bo
ta teza sprevrgla v dejanje in vzela dominatorju krono. Bomo videli v
koliksnem casu se bo to zgodilo in kdaj.

Glede nato, da se poslavljas v stilu sv. Avgustina ... Naj se ti za
konec zahvalim, ker mi vsaj pri uporabi brskalnika bolj zaupas, kot pri
mojih izjavah (prvo mi namrec pomeni veliko vec kot slednje). Hvala! ;)

lp
bisi