[Lugos-mozilla] Slovenija druga po delezu uporabnikov Firefoxa!!!

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Sat Nov 12 22:47:14 CET 2005

Pozabil si na Aleksa s kompanijo.

In Mozilla je nastala iz javno objavljene kode Netscapa, iz Mozille pa
potem... . Lepo se je sklicevati na absolutne avtoritete - to počneva
oba, ne navajava pa nikakršnih virov. A ni to naravnost lepo, da ne
rečem temu rajska debata?

Žalost je da jemlješ podatke iz Xitimonitorja. Ki ni relevantna analiza,
kot veš, že od začetka trdim in v tem se celo morda strinjava, saj si mi
celo sam potrdil model, ki spodbije tak način zajemanja podatkov. Zato
dodam še to o dinamiki pa zame causa finita.

Kar se tiče dinamike, je potrebno dodati še to: model je _skrajno
poenostavljen_. Kdor želi upoštevati realne tržne razmere, naj doda
tržne subvencije, davčne olajšave, carine, izvozne omejitve, reklame,
politične vplive, elektronsko bojevanje, popuste (količinske in
drugačne), pirate, korupcijo, ceno povezave in hitrost+kvaliteto prenosa
v različnih delih sveta. Pa še marsikaj kar mi zdajle ni padlo na pamet.
Vse to zelo vpliva, svet pač ni agar-agar. Tako nastane skoraj realen in
dinamičen model, ki ima ogromno pospeševalnih in zaviralnih dejavnikov.
Ti ga stabilizirajo na ravnotežno točko okoli katere podrhteva. Z dovolj
velike razdalje to lahko zgleda nespremenjeno stanje. Priporočam, da
opazuješ zjutraj mešanje bele kave - z desetih metrov višine je
skodelica skoraj kot pika in detajlov ne vidiš. Če jo gledaš s petnajst
centimetrov, boš videl skoraj vse detajle, ki jih tvoje oko lahko zazna.

Nekako tako kot okoljski modeli - prebrati je potrebno tudi kaj iz
ekologije, meteorologije - skratka vede, ki navidez nimajo nič skupnega
z računalniki, ekonomijo ali družbo. Tam najdeš bisere, ki se poklapajo
s tržnimi in družbenimi mehanizmi. Treba je vedno iskat.

Pozdrav,

Jože

Žiga '[BISI]' Sancin pravi: