[Lugos-mozilla] Slovenija druga po delezu uporabnikov Firefoxa!!!

"Žiga '[BISI]' Sancin" bisi at pikslar.com
Sat Nov 12 17:22:53 CET 2005

Heja, kako pa naj jemljem zadevo, ce ne osebno... Pricakujes drugacno
reakcijo od najbrz edinega slovenskega kodnega kontributorja pri
Mozilli? Tezko je biti objektiven v mojem primeru... :) Hec na stran, se
opravicujem za nazaj in v bodoce.

Pa moram priznati, da res zvenim tako, kot da bi zastopal glavnino. Hej,
zdi se mi kot da si ze sam dokazal, da statistika ne zajema obrobja v
celoti. Pravzaprav je sploh vprasanje, zakaj bi zastopal obrobje (vsaj v
trenutnem polozaju Firefoxa na trgu)? Sploh pa obrobje ni imelo vpliva
pri sirjenju Internet Explorerja, Mozilla pa je celo ostala na obrobju.
Z obrobjem ne mores vplivati na brskalniski trg: lahko se mu prilagajas
ali razvijas obrobne tehnologije. Firefox je ze zdavnaj dosegel kriticno
maso, sedaj pa si najbrz opazil, da se vedno bolj zatika. Rast ni vec
tako sunkovita, ponekod je zacela celo pojenjati (tu pa tam vzame kaksen
procent Operi in Netscapu in podobno pocne hkrati Safari - uporabniki
malo preskakujejo, ampak se vedno med alternativnimi brskalniki; na
drugi strani "krade" Apple se zadnje preostanke Explorerja na Macu). Vse
skupaj drzi seveda globalno, lahko pogledas potem na primer Nemcijo, pa
Finsko in ocitno tudi Slovenijo, kjer se taksna interpretacija kakopak
porusi... Vedno obstajajo izjeme in zato je potrebno opazovati tudi trend.

Uf, uf, tukaj pa si napisal kar nekaj neresnice glede Mozille in
Mosaica... Neposredni nasledniki Mosaica so bili Netscape 1, 2, 3, 4 in
potem je bilo konec. Kodno ime brskalnika je res bilo Mozilla, ampak to
ima zelo malo skupnega z novejso Mozillo. Netscape 6 in 7, kakor tudi
Mozilla 1.0 - 1.7 in Mozilla/browser aka Phoenix 0.1 - Firefox 1.0 ter
naprej (da ne pretiravam) temeljijo na cisto novem jedru (Gecko in
ostale stvari...), ki nima nic skupnega z Mosaicom (razen brskalniskega
izgleda :)). Med zacetniki pri Mosaicu je bil tudi Dan Mosedale aka
dmose (trenutno dela na kalendarju - Sunbird - in pa ldap podpori) in
mislim da je edini s tako dolgim stazem, ostali so vecinoma prisli v
casu Mozilla.org ali kasneje (od 1998 naprej -- projekt Mozilla.org je
bil locen od Netscapa v zacetku, saj so se pri Netscapu ukvarjali se par
let s ponesreceno 4.0 in 4.5) in ti tvorijo sedanjo ekipo pri Mozilla
Corporation. Kar pomeni, da nimajo nikakrsne povezave z Mosaicom. Ko so
se odlocili za prepis jedra, so se odlocili zavreci Mosaic.
Kar se pa tice Explorerja... Heh, to je sele smesna zgodba. :)) Internet
Explorer dejansko temelji na Mosaicovem jedru in zaradi tega jim
implementacija marsikatere nove tehnologije povzroca neznanske tezave
(CSS in PNG sta prav vzorna primera teh tezav). Ko bodo zapustili leto
1994 in prepisali brskalnik, bomo brez skrbi o tem obvesceni (ce ne
drugace, bomo ti izvedeli v help > about internet explorer). Glede
tistega prepoznavnega niza Mozilla/4.0 compatible in Mozilla/5.0
compatible, pa le toliko... Internet Explorer je ohranil v imenu stirico
iz casov "velike vojne", in sicer zaradi tega, da bi ostal kompatibilen
s spletnimi stranmi, sedaj pa je seveda spet ne upa spremeniti, ker ima
prevelik trzni delez, da bi izvajal radikalne spremembe. Heh, pa se lep
spomin je, kakor tudi about:mozilla v IEju. :)))

Zadnji odstavek sicer zelo lepo prikazuje in obrazlozi dinamiko, ampak
brskalniski trg ni tako dinamicen. Ce bi bil, bi se dogajale
radikalnejse spremembe in mocnejsa odstopanja v statistiki. Pa tega ni
opaziti. Internet Explorer je se vedno trdno v sedlu, kakor tudi
Windowsi (z izjemami, ki pa ne vplivajo mocno na globalni rezultat). Po
drugi strani pa Microsoft ne bo dopustil dinamike na (brskalniskem)
trgu, pa naj stane kar hoce... Dinamika je najvecja nevarnost za Microsoft.

lp