[Lugos-mozilla] Slovenija druga po delezu uporabnikov Firefoxa!!!

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Sat Nov 12 15:53:02 CET 2005


Me veseli, da počasi prihajava skupaj, četudi zadevo na momente jemlješ 
preveč osebno.

Zgodovinski poduki so tu odveč, morda kurioziteta za druge bralce. Okoli 
10000 uporabnikov Mosaica je bilo leta 1994 po mojih podatkih (mislim da 
sem našel število enkrat na mozilla.org ali pri Timu B. Leeju na osebni 
strani - ne vem točno) in upam, da so ti točni - bili pa so edini 
takratni kolikor toliko uporabniki interneta. Proti današnjim nekaj čez 
700 milijonov uporabnikov interneta (CIA Factbook 2005, seštevek vseh 
držav po junijskih podatkih) je to izredno malo, a še vedno malo glede 
na svetovno populacijo.

Če poudarim bistvo te teorije, ki jo ti zastopaš - zanemarimo uporabnike 
na obrobju, pomembna je le glavnina. Ta zanemari, da so vsi veliki 
brskalniki (in druge velike tehnologije) prišli iz obrobja po preboju 
kritične mase kakih 5% zelo hitro v glavnino. Res pa so danes v ospredju 
predvsem kapitalske povezave in ne toliko ideje in njihova kvaliteta.

MMG: neposredni naslednik Mosaica preko izvorne kode je tudi Netscape, z 
njim Mozilla in Firefox. Kot Mozilla X 5.0/compatible se običajno
predstavljata Maxthon (IE jedro) in Internet Explorer. Torej smo vsi še 
vedno z eno nogo v letu 1994, hoteli to ali ne.

Bom malce razložil kaj (no, zame) pomeni dinamika 10% v časovnem 
obdobju. Reciva enem mesecu - to je zmerno. Denimo, da _naključnih_  10% 
uporabnikov zamenja brskalnik. To pomeni nihanja od skrajnosti:
- 10% uporabnikov v isti periodi ostane zvestih proizvajalcu, nadgradijo 
na novo različico --> sprememb ni. Tu je dinamika v bistvu 0%.
- 20% uporabnikov v periodi zamenja proizvajalca in brskalnik, drugih 
80% ostane zvestih stari različici od prejšnjega leta. Dinamika je 20%.
Letno povprečje (naj bi bilo) 10% - z minimumi 0% in maksimumom na 20%. 
Tako nekako si tudi ti zastavil v prejšnjem postu.
V maksimalni varianti se jih lahko v periodi zamenja 20%. In tako dalje. 
Je pa to hudo poenostavljen model, ki ne upošteva tega, da ima lahko kdo 
po dva ali več operacijskih sistemov, tri ali več PC-jev, itd.. Vseeno 
pa dopušča popolno spremembo trga v petih periodah. To je manj kot pol 
leta. In to nikakor ni statično, tudi v ekonomski teoriji ne, ki se s 
trgi obširno ukvarja.

lp,

Jože


Žiga '[BISI]' Sancin pravi:
> Nisem navedel ponavljanja do neskoncne natancnosti, ampak ponavljanje 
> stetja, ki zagotovi realnejso sliko (100% natancnosti sem tako ali 
> tako rekel, da ni - kakor tudi ti). 
....
> Sicer pa tvoji argumenti niso nic kaj prepricljivi v zadnjem mailu. 
> Celoten brskalniski trg se zdalec ni tako dinamicen kot si 
> predstavljas. Firefoxovih globalnih 10-15% je lahko markanten trzni 
> delez, lahko pa so to le uporabniki, ki izmenjujejo brskalnike in 
> preizkusevalci novih tehnologij, ostalih 90% trga pa je tako 
> staticnega, da si se predstavljamo ne. Nenazadnje, ce je trg tako 
> dinamicen, zakaj nimajo "alternativni" brskalniki vecjega trznega deleza .
...
> Pred seboj imas torej okoli 80-90% staticnega trga, pa argumentiraj 
> kakor ves in znas. :) In teh 80-90% se lahko spreminja zelo pocasi
...
>
> lp
>
> Joze Klepec wrote:
>
>> Dober zagovornik si, Bisi - kljub vsemu si zgolj ponovil tisto kar 
>> sem napisal v prejšnjem postu (prilagam izrezek spodaj) in dodal 
>> trditev o ponavljanju do neskončne natančnosti. Tega v realnosti ni, 
>> saj trg brskalnikov ni statičen, ampak dinamičen. Tvoja teorija tu 
>> pade. 100% dobiš v deželi Nikjer in nikoli - res sem jaz potarnal nad 
>> tem. Na fiksnosti in statičnosti temeljijo predpostavke omenjane 
>> analize in še koga. Situacija je dejansko dinamična. Če predpostaviš 
>> nasprotno - da je 5-10% uporabnikov oportunistov - je to kar huda 
>> godlja. Dinamika sistema je že neznosno velika, saj se v nekaj dneh 
>> lahko zamenja celotna slika. Sploh če se nenapovedano pojavi nov 
>> brskalnik ali tehnologija, ki je analiza ne upošteva. Torej mora biti 
>> tudi analiza dinamična, pravi mali učeči se sistem.
>> Še goreče olje na tvoje (metodološke) rane: Firefox je dobesedno iz 
>> nič (nekako v dveh letih) naredil markanten tržni delež, enako kot 
>> pred njim Mozilla, Mosaic in Opera pa še Netscape ter seveda MS IE 
>> (vse znamke so last njihovih avtorjev oz. lastnikov). Rekel bi, da se 
>> bo FF izpel do leta 2007, ko bo verjetno na pohodu kak drug, še 
>> ostrejši brskalnik na isti podlagi. Če bi bil trg brskalnikov 
>> statičen, bi torej vsi še vedno uporabljali brskalnike iz leta 1994.
>> ---------------------------
>> Izpostavil bi nekaj problemov pri štetju in identifikaciji, recimo s 
>> piškotki:
>> - če uporabnik zbriše piškotek, ga šteješ dvakrat,
>> - če so piškotki onemogočeni, ga sicer lahko prešteješ, ponovi pa se 
>> gornji problem,
>> - če je piškotek omogočen, štetje in identifikacija deluje normalno.
>> Temu se lahko delno izogneš z lastno bazo z IP-ji, ID-ji gradnje in 
>> datumi, a je stvar zaradi dhcp malo tvegana. Eto, tu je ves hakelj 
>> štetja in predalčkanja brskalnikov.
>> ----------------------------
>> Pozdrav,
>>
>> Jože
>


-- 

P.S. My dear haters. Go /dev/null/nullify/yourself together with your responses. Your beloved nullifier.



More information about the lugos-mozilla mailing list