[Lugos-mozilla] Slovenija druga po delezu uporabnikov Firefoxa!!!

"Žiga '[BISI]' Sancin" bisi at pikslar.com
Sat Nov 12 13:35:11 CET 2005

Nisem navedel ponavljanja do neskoncne natancnosti, ampak ponavljanje
stetja, ki zagotovi realnejso sliko (100% natancnosti sem tako ali tako
rekel, da ni - kakor tudi ti). Ce dobis ob prvem stetju recimo Mozillin
trzni delez okoli 15%, pri drugem 18% in pri tretjem 12%, imas ze neko
okvirno sliko, kaj se dogaja na trgu... Ce dobis po prvem stetju 30% in
po drugem 20%, je zadeva veliko bolj kocljiva za interpretacijo.
Sicer pa tvoji argumenti niso nic kaj prepricljivi v zadnjem mailu.
Celoten brskalniski trg se zdalec ni tako dinamicen kot si predstavljas.
Firefoxovih globalnih 10-15% je lahko markanten trzni delez, lahko pa so
to le uporabniki, ki izmenjujejo brskalnike in preizkusevalci novih
tehnologij, ostalih 90% trga pa je tako staticnega, da si se
predstavljamo ne. Nenazadnje, ce je trg tako dinamicen, zakaj nimajo
"alternativni" brskalniki vecjega trznega deleza (glede nato, da so v
velikim stevilu primerov boljsi od trenutnega dominatorja)?! Sploh pa
Opera ni naredila nobenega ostrega premika (ceprav bi marsikdo rad, da
bi). Opera je brskalnik, ki brez korenitih posegov, ne more dobiti
markantnega trznega deleza (ok, odprava oglasov gre v smeri masovnega
trga...ampak to se zdalec ni to). :))
Ne, trg je staticen, kar pa ne pomeni, da bi zato morali uporabljati
Mosaic iz leta 1994 (no ja, saj ce tako pogledas, ga vecina se vedno
uporablja - Internet Explorer). Ali sploh ves koliko je bilo uporabnikov
na spletu v casu Mosaica in zgodnjega Netscape-a in kaksen tip
uporabnikov je to bil? To so bili "early adopterji", tehnoloski
navdusenci in se kdo - v Sloveniji morda pescica ljudi iz IJS. Kasneje
je imel Netscape vecino, ker je takrat bil edini in je nasel pot tudi
preko OEM pogodb s prodajalci (se vedno je bil krog ljudi veliko manjsi
kot danes). Explorer se je razsiril, ker ga je Microsoft vstulil v
operacijski sistem in je postal sinonim za internet (kar tudi ni povsem
negativna poteza, netscape 4 in netscape 6 sta bila zanic brskalnika).
Dokler Microsoft nadzoruje trg preko lastnega operacijskega sistema in
se uporabniki ne zmenijo prevec za svoj racunalnik (kar jim ne smemo
zameriti), do takrat ne bo nihce izpodrinil Internet Explorer in si
pridobil vec kot 10% trznega deleza.
Pred seboj imas torej okoli 80-90% staticnega trga, pa argumentiraj
kakor ves in znas. :) In teh 80-90% se lahko spreminja zelo pocasi, o
tem pricajo statistike, ki se vedno belezijo Internet Explorer 5 in
Netscape 4 (ajej...). Potreben je nek BOOM, ki bo sprozil dinamiko na
zaenkrat staticnem trgu.
Tudi to, da se bo FF izpel do leta 2007 in da bo prisel kak ostrejsi
brskalnik je zanimiva izjava. Firefox se bo morda izpel (tudi tega si ne
bi upal trditi), se vedno pa je tukaj Internet Explorer, ki ima izrazito
dominanten trzni delez. Dokler ima neko podjetje dominanten (skoraj
monopolni) trzni delez, lahko samodejno uravnava trg (in to Microsoft
tudi pocne). Kako bos potem tukaj povzrocil dinamiko? Kot v casih
starega dobrega Netscapa z gumbki "DOWNLOAD NOW"? ;)

lp