[Lugos-mozilla] Slovenija druga po delezu uporabnikov Firefoxa!!!

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Sat Nov 12 12:27:23 CET 2005

Ziga Sancin pravi:
> Mne, saj 100% natancnosti nikoli ne bo (vedno bo obstajal odmik). Kljub
> temu pa so statistike relativno zanesljive, saj nastopajo navedene
> "manipulacije" v manj kot 5% primerov (tudi to je verjetno pretirana
> cifra). Tip brskalnika in drzavo izvora se ugotovi zelo enostavno (z okoli
> 99% natancnostjo), problem ostane le stetje. In prav zaradi tega se steje
> veckrat. :)
>
> Poleg veckratnega stetja, pa obstaja se odmik, v katerem se skrivajo
> taksni uporabniki, ki imajo onemogocene piskotke in uporabljajo vec
> [...]
Dober zagovornik si, Bisi - kljub vsemu si zgolj ponovil tisto kar sem
napisal v prejšnjem postu (prilagam izrezek spodaj) in dodal trditev o
ponavljanju do neskončne natančnosti. Tega v realnosti ni, saj trg
brskalnikov ni statičen, ampak dinamičen. Tvoja teorija tu pade. 100%
dobiš v deželi Nikjer in nikoli - res sem jaz potarnal nad tem.
Na fiksnosti in statičnosti temeljijo predpostavke omenjane analize in
še koga. Situacija je dejansko dinamična. Če predpostaviš nasprotno - da
je 5-10% uporabnikov oportunistov - je to kar huda godlja. Dinamika
sistema je že neznosno velika, saj se v nekaj dneh lahko zamenja celotna
slika. Sploh če se nenapovedano pojavi nov brskalnik ali tehnologija, ki
je analiza ne upošteva. Torej mora biti tudi analiza dinamična, pravi
mali učeči se sistem.
Še goreče olje na tvoje (metodološke) rane: Firefox je dobesedno iz nič
(nekako v dveh letih) naredil markanten tržni delež, enako kot pred njim
Mozilla, Mosaic in Opera pa še Netscape ter seveda MS IE (vse znamke so
last njihovih avtorjev oz. lastnikov). Rekel bi, da se bo FF izpel do
leta 2007, ko bo verjetno na pohodu kak drug, še ostrejši brskalnik na
isti podlagi. Če bi bil trg brskalnikov statičen, bi torej vsi še vedno
uporabljali brskalnike iz leta 1994.
Izpostavil bi nekaj problemov pri štetju in identifikaciji, recimo s
piškotki:
- če uporabnik zbriše piškotek, ga šteješ dvakrat,
- če so piškotki onemogočeni, ga sicer lahko prešteješ, ponovi pa se
gornji problem,
- če je piškotek omogočen, štetje in identifikacija deluje normalno.
Temu se lahko delno izogneš z lastno bazo z IP-ji, ID-ji gradnje in
datumi, a je stvar zaradi dhcp malo tvegana. Eto, tu je ves hakelj
štetja in predalčkanja brskalnikov.