[LUGOS-MOZILLA] Thunderbird - za¹cita po¹te z geslom

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Thu Nov 4 14:20:26 CET 2004

Ziv!

> Nekateri ljudje si zapomnijo geslo, vecina pa si geslo mora nekam
> zapisati, se posebej, ce je gesel mnogo... pa da ne omenjamo
> pozabljivosti. :D
Potem je pa najboljse imeti povsod isto geslo... po moznosti PIN kodo od
bakomata (ki je enaka pin kodi od mobilnega telefona, hišnega
alarma,...). :-)
Da ne bi kdo tega resno jemal! :-)

> Pa da ne nakladam prevec, bom izkoristil priloznost za eno vprasanje, ker
> si ravno omenjal kontrole policije, SOVE, itd. (ceprav me ni strah, ampak
> iz cistega firbca). V primeru, da pridejo na dom ali podjetje z vsemi
> potrebnimi papirji (sodni nalog, itd.), a si jim dolzan povedati geslo za
> sifriranje podatkov? :)
Ce si osumljenec ti ali tvoj bližnji ne. Imaš namreč pravico do
ne-samoobtožbe. 5. člen ZKP določa, da obdolženec ni dolžan pričati
proti sebi ali svojim bližnjim ali priznati krivde.

Vendar pa se pričanju ne moreš izogniti če nisi obdolženec, ampak si
pozvan na sodišče kot priča. V tem primeru nimaš izbire, razen če si v
sorodstvu z obdolžencem, in če je verjetno, da bi s pričanjem spravil
sebe ali svojega bližnjega sorodnika v hudo sramoto, znatno materialno
škodo ali v kazenski pregon (238. člen zakona o kazenskem postopku).

Sicer se zna zgoditi, da te policija "prepričuje", da priznaj, samo če
si osumljenec ti sploh ni treba govoriti s policijo.

Spomnim se pa enega primera, ko je v ZDA nekdo bil obtožen pedofilije in
so mu zaplenili računalnik. Rekli so, da mu ga ne vrnejo, dokler se ne
izkaže kaj ima v datoteki boys.pgp. On je trdil, da notri ni pedofilskih
slik.
No, na koncu so ga vrgli na finto, in da bi dokazal, da nima pedofilskih
slik, je na sodišču vtipkal geslo za dešifriranje datoteke (gesla ni
povedal). Ven so padle slike, sodišče je presodilo, da je tisto
pedofilija, računalnik je ostal zaplenjen, on pa je bil še kaznovan.

Sicer se verjetno vsi strinjamo, da je prav, da kaznujejo pedofila,
ampak nekateri primeri so lahko drugačni (npr. politični proces).
Obtožba v njegovem primeru ni imela dokaza. In brez dokaza, mu
računalnika ne bi mogli držati zaplenjenega v nedogled. V končni fazi je
pa tako ali tako ostal brez računalnika, še celo kazen je dobil.

P. S. Zdaj se pripravlja nov ZKP, ampak ta pravica je utemeljena tudi
mednarodno.

P. S. 2: Stranski efekt. Pred časom je bila izdana razsodba ustavnega
sodišča. Nekdo je vozil prehitro in so ga slikali in poslali sliko +
položnico lastniku avtomobila. Pravni poduk je bil ali naj plača, ali pa
sporoči kdo je voznik, če ni on vozil. Ta oseba je sporočila, da ni bil
on voznik, da pa je bil njegov bližnji sorodnik, ampak ne bo povedal
kateri. Policija je bila mnenja, da mora povedati, zadeva je šla na
ustavno sodišče in to je razsodilo, da policija nima prav - torej ti ni
treba povedati. Pa še vedno naletiš na policaje, ki so drugačnega mnenja...

lp, Matej