[LUGOS-MOZILLA] Pismo Mobitelu

Matej Kovacic matej.kovacic at owca.info
Mon Dec 6 12:46:22 CET 2004

xerces8 pravi:
> A bi nakup ene pesmi, odstranitev zascite in lansiranje na popularna
> P2P omrezja bil dober argument ?
> Tolk da se pokaze, kako jajcanje z IE+WMP nobene "varnosti" ne prinese.
>
> Ne namigujem, da bi lugos karkoli takega sam naredil, le tak retoricno.
> Saj nam je jasno, da ta zascite verjetno ni vredna prebite pare.
> Ampak v debati bi potem lahko s tem pobili njihovo trditev, da je IE
> zahtevan zaradi neke "varnosti".

Ne. Preberi si tisti tekst od Andersona. On tam direktno pravi, da v
prvi fazi bo verjetno zaščito mogoče enostavno zaobiti (enostavno -
večina ljudi bo to zmogla). Ampak v drugi fazi bo prišel Palladium, ki
ne bo dovolil poganjanja nepodpisane kode (kao zaščita pred virusi). No,
tam bo to že težje storiti. "Varnostne luknje" bodo pa sproti krpali.

Potem si pa preberi ko pravi, da bo Fritz čip (za generacijo unique
IDjev) verjetno postal del procesorja in bo v praksi nemogoče ponarejati
te podatke (ala kakšen bus scan, itd). No, preberi si novico o Cell
procesorju, ki čepo pravi "V sam procesor bo vgrajena zaščita proti
piratstvu"
(http://www.slo-tech.com/script/news/izpisikomentar.php?nID=12993#neprebrano)

Oziroma - verjetno se bo še vedno dalo dobiti nelegalno kopijo ven,
vendar bo to zapleten postopek, poleg tega pa ne boš smel o tem govoriti
in teh rešitev razširjati - v tem kontekstu je zanimiv ameriški DMCA in
tudi naš Zakon o pogojnem dostopu do zaščitenih elektronskih storitev.
Se pravi se bo to znanje širilo zelo počasi.

Aja, pa ne spregledati načrtov za "traitor tracing", oziroma uničevanje
nelegalnih dokumentov na daljavo.

Zdaj smo v prvi fazi. Zdaj zaščita še ne deluje dobro. Ampak druga faza
je že na poti.

P. S. Nič nimam proti plačevanju, moti me pa, ker je Trusted Computing
izjemno invazivna tehnologija - poleg tega da meni odvzema nadzor nad
mojim računalnikom, uničuje open source in vsiljuje neke ekonomske
modele, ki potrošnikom jemljejo veliko pravic.

**********
JK pravi:
 > Vseeno so kršili pravico do obveščenosti, ki je temeljna človekova
 > pravica. Glej Listino ZN iz 1948. Informacije so (nekatere) tudi
Ja samo te pravice so bolj pravice nasproti državi, ne pa tudi nasproti
zasebnemu sektorju (v ameriškem pravu je to še bolj očitno kot v
evropskem, recimo primer diskriminacije).
14. člen ustave pa govori o enakosti pred zakonom, tako da se to ne
nanaša na Mobitel. Sicer pa si vsi lahko ob vnaprej znanih in s strani
Mobitela postavljenih pogojih kupimo glasbo, to ni sporno. Tudi kruh si
lahko kupim ob vnaprej znanem pogoju - da odštejem toliko in toliko denarja.

74. člen ustave gre pa v korist Mobitela: oni imajo svobodno gospodarsko
pobudo in se sami odločijo kako bodo prodajali muziko. Država bi jim le
izjemoma lahko predpisala, da ne smejo uporabiti MSIE, pa še takrat bi
bil tak poseg nasproti Mobitelu nesorazmeren in bi padel na Ustavnem
sodišču.
Javna korist... hja, to je en raztegljiv pojem, ampak glasba ni nujna
dobrina, pač pa prestiž, in to, da bi bila javno oz. bolj dostopna ni
stvar javne koristi. Še kruh ni brezplačno dostopen, le voda in zrak
sta. Glasba, računalnik, telefon... to je stvar prestiža. Tukaj je možno
ekonomsko omejevanje dostopa do teh dobrin.
15. člen se nanaša samo na državo, 60 člen pa celo daje argument
Mobitelu da uporablja MSIE. Oziroma obratno - avtorji imajo celo
ekplicitne pravice po 60. členu, potrošniki pa ne.

 > Vendar bo kakršnakoli tožba dvomljiva, ker je vse skupaj na Švedskem
Ne dvomljiva - nemogoča, ker je zakon na njihovi strani. Sicer osebno
mislim, da povsem upravičeno, ker oni pač izkoriščajo neka splošna
pravna načela, ki pa koristijo tudi nam (recimo zakonitost GPL licence).
Zato se tukaj ne moremo boriti z zakonom (lahko pa skušamo doseči, da se
bo v kakšni novi copyright zakonodaji upoštevalo naše pripombe), pač pa
je treba ustvariti civilni pritisk.

Samo zavedati se moramo, da Mobitelu ni potrebno popustiti (je le stvar
njihove dobre volje), večina ljudi pa je tudi povsem zadovoljna s takim
načinom, oz. jim je važna le zabava, razmišljajo pa ne kaj dosti o
posledicah.

lp, Matej
--
http://matej.owca.info/
[Ce mi ne morete poslati odgovora na elektronsko sporocilo,