[LUGOS] G Suite in monopolizacija

Matija Grabnar matija+lugos at serverflow.com
Thu Jan 27 10:37:39 CET 2022

On 27/01/2022 08:51, Matej Kovacic wrote:
> Pozdrav,
>
> verjetno ste zasledili, da se je Google odločil ukiniti G Suite legacy
> free edition. Po novem bodo tisti, ki imajo svoje lastne domene vezane
> na Gmail morali plačevati - 6 USD na mesec za posamezni poštni predal.
>
> Več o tem si lahko preberete tukaj:
> https://www.monitor.si/clanek/uvodnik-ukinitev-gmaila-z-lastno-domeno---denar-ne-smrdi/213587/
>
> (Zgolj kot zanimivost, v preteklosti so v Monitorju precej zagovarjali
> prehode v oblak).
>

> Rešitev je seveda lasten mail strežnik.

Ali pa, da si najdeš kakega drugega ponudnika, ki zna gostovati celo domeno.

6€ na poštni predal je kar zasoljeno, verjetno kje najdeš koga, ki
računa 6€ na domeno.

Ne vem, nisem iskal.

(Ja, jaz imam svoj strežnik za pošto).

Glede na to, da uporabniki brezplačnega gostovanja domene niso mogli te
storitve povezati z drugimi storitvami (google+, youtube red, google
music) bi rekel, da je šlo pri teh računih za hack, ki ni bil dobro
integriran v druge google storitve in da so zasolili ceno, ker se želijo
teh uporabnikov znebiti - ker bodo na ta način svoje sisteme
poenostavili. Osebno mislim, da je tako ravnanje z early-adopterji
kratkovidno.

>   Ampak problem pa je, da Google
> e-pošto drugih domen zelo pogosto uvršča v spam, pa čeprav imajo urejene
> SPF/DKIM/DMARC zapise.

Zanimivo, kar nekaj pošte pošiljam iz matija.com na gmail, pa tega nisem
zasledil.

A si prepričan, da ni to bolj njihova standardna "če je domena nova, je
verjetno spammerska", ki jo precej uporabljajo tudi pri utežitvah za
iskalnik?

>   Kolikor sem zasledil, naj bi GMail najprej
> zahteval, da določeno število e-sporočil iz domene ni označeno kot spam,
> oz. da jih prejemniki sami premaknejo iz spam mape, potem pa šele domeno
> sprejme kot zaupanja vredno.

Ah, zveni da je to drugo, torej da se domena dokaže, da je OK.

(pobrisal sem dva odstavka občutkov, ker niso vredni nič, če niso
podrprti s podatki).

> Zanima me, če se je kdo kaj ukvarjal s tem, oziroma kakšne so vaše
> izkušnje? So moja opažanja pravilna, ali se motim?
S svojimi domenami do zdaj nisem imel tega problema. Torej so zdaj 1:1
anekdotni podatki.
> Predvsem pa, ali obstaja kakšna pobuda za decentralizacijo interneta ter
> ali se proti monopolistom tipa GMail pripravljajo kakšni protimonopolni
> ukrepi?

Proti Google-u je bilo objavljenih nekaj proti-monopolnih postopkov EU
in USA, večinoma zaradi suma, da so dali svojim stranem prednost pri
iskalnih rezultatih in zaradi stvari povezanih z Androidom (poskusi
kakšno google iskanje na to temo, ključne besede monopoly ali antitrust).

Kaj se pa pripravlja pa ne bomo vedeli, dokler tega relevantne sodne
službe ne bodo objavile.