[LUGOS] G Suite in monopolizacija

Matej Kovacic matej.kovacic at telefoncek.si
Thu Jan 27 09:51:56 CET 2022

Pozdrav,

verjetno ste zasledili, da se je Google odločil ukiniti G Suite legacy
free edition. Po novem bodo tisti, ki imajo svoje lastne domene vezane
na Gmail morali plačevati - 6 USD na mesec za posamezni poštni predal.

Več o tem si lahko preberete tukaj:
https://www.monitor.si/clanek/uvodnik-ukinitev-gmaila-z-lastno-domeno---denar-ne-smrdi/213587/

(Zgolj kot zanimivost, v preteklosti so v Monitorju precej zagovarjali
prehode v oblak).

Rešitev je seveda lasten mail strežnik. Ampak problem pa je, da Google
e-pošto drugih domen zelo pogosto uvršča v spam, pa čeprav imajo urejene
SPF/DKIM/DMARC zapise. Kolikor sem zasledil, naj bi GMail najprej
zahteval, da določeno število e-sporočil iz domene ni označeno kot spam,
oz. da jih prejemniki sami premaknejo iz spam mape, potem pa šele domeno
sprejme kot zaupanja vredno.

Sicer se mi zdi super, da se resno postopa proti spamu, ampak imam
občutek, da gre v ozadju tudi za zlorabo monopolnega položaja. Občutek
imam, da se skuša ustvariti situacijo, ko boš e-pošto lahko uporabljal
pri kakšnem od velikih ponudnikov, sami pa posamezniki ne bodo več mogli
imeti svojega poštnega strežnika.

Zanima me, če se je kdo kaj ukvarjal s tem, oziroma kakšne so vaše
izkušnje? So moja opažanja pravilna, ali se motim?

Predvsem pa, ali obstaja kakšna pobuda za decentralizacijo interneta ter
ali se proti monopolistom tipa GMail pripravljajo kakšni protimonopolni
ukrepi?

lp, Matej