[LUGOS] xorg.conf

Blaz Podrzaj b at thz.net
Sun Jan 17 15:03:47 CET 2010

Jože je spet veliko napisal pa praktično nič pametnega "povedal",
razen tega, da
on vsak dan naredi posodobitev vseh paketov in vsak teden posodobitev cele
distribucije.

Se da, vse se da, samo mogoče je malo bolj komplicirano kot je bilo pred 10
leti. Vsi sodobni (pa tudi malo manj sodobni) monitorji uporabljajo DDC kanal
prek katerega grafična kartica (v bistvu mora to podpirati gonilnik) potegne
EDID nastavitve našega monitor. Včasih X gonilniki niso znali tega,
zato se je
ves ta mambo-đambo počel ročno prek xorg.conf datoteke. Dandanes torej X
gonilnik naše grafične kartice z monitorja potegne vse podatke in se temu
primerno tudi nastavi (zato je xorg.conf skoraj prazen ali pa ga sploh ni).
Včasih nam te "privzete" nastavitve ne ležijo, se ne ujemajo z nastavitvami
drugega OS-a ali pa so enostavno napačne (go figure). V tem primeru je
potrebno
uporabiti "manual" pristop in gonilniku vsiliti svoje nastavitve za monitor.

Pristop je sledeč... najprej se požene X z -verbose parametrom
(recimo 6) in se
v datoteko polovi log output. Potem se ta log pregleda in točno
ugotovi katere
nastavitve je gonilnik potegnil z monitorja. Tukaj najdeš vse od frekvenc
osveževanja do detaljnih nastavitev resolucij (z vsemi tajmingi), ki jih
monitor podpira. Naslednji korak je, da si pomembne nastavitve
zapišeš (lahko
si jih tudi zapomniš), ker jih boš uporabil v xorg.conf datoteki. Tretje...
začneš z urejanjem xorg.conf. Zanimajo te sekcije Monitor, Device in
pa Screen.
Prva stvar ki jo ročno vnesemo je HorizSync in VertRefresh ter onemogočimo
prenos EDID podatkov z monitorja. Sledijo ModeLine-i, ki jih prenesemo
iz loga,
njihovo poimenovanje ter njihova uporaba v sekciji Screen. Potem testiramo iz
konzole z xinit (ta nam ponavadi požene samo X strežnik in na njem
odpre samo
en xterm - brez window managerja)... poženemo xvidtune ter premikamo
sliko levo
desno gor in dol dokler nam ne ustreza. Prepišemo si spremenjene tajminge,
ugasnemo X strežnik ter te tajminge ustrezno popravimo v pripadajočem
ModeLine-u. To počnemo za vse resolucije pri vseh refresh rate-ih, ki
jih bomo
v končni fazi uporabljali.

Zdaj pa na delo.

lp,B