[LUGOS] xorg.conf

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Sat Jan 16 15:35:07 CET 2010

Pozdrav!

Sony SDM serija se pretežno nastavlja z ličnimi menijskimi tipkami na
desni strani in skoraj ne rabiš magije v xorg. Sam imam SDM S73 in xorg
nastavitev na ta način nisem uporabil še prav nikoli. Če te moti ime, ki
je "generic",  v redu. Za vsako ločljivost se sicer nastavi širina,
višina in mnogo ostalih parametrov slike, ki si jih monitor zapomni sam
(tega so po mojih dosedanjih izkušnjah najbolj sposobne Nokie).
Za Sony SDM:  Pritisneš tipko <MENU>, za krmarjenje in izbiro imaš pa
tipke <gor>, <dol> in <OK>. Nekateri modeli imajo tudi tipko <ECO> (na
dnu)), na vrhu teh tipk pa je lučka in power tipka. To je na kratko vse,
kar moraš vedeti o njih. In ne pretiravaj s frekvencami prek 60-65Hz,
ker SDM S53 ni za njih (ostalo bo prepletanje).

In ocvirek:

Če bo monitor ob spremembi ločljivosti navzgor ali po zagonu sistema
zajavkal, da signal ni v rangu in se hitro zavil v črnino. To naredi
zaradi napake v xorg.conf, (prehude frekvenco osveževanja v kHz
(vrstice), Hz (sličice) ali previsoke ločljivosti (XxY v pikslih). Ta
signal kartica lahko gladko generira, monitor mu pa ne sledi. Tu ne bi
bilo problema, če bi kartica to zaznala in se preklopila navzdol (Nvidia
Geforce 2 konkretno).
No potem gre monitor lepo v suspend / stand by po kakih petih sekundah.
Tudi je napaka na Sonyjevi strani - namesto da bi monitor po DDC
protokolu poslal PC-ju maksimalno možno ločljivost in maksimalne
frekvence pa se naj zmenita teslo Nvidiino in tepec Sonyjev s pomočjo
tretjega, ki bi moral biti rahlo pametnejši (OS?).

Iz navodil je okoli naokoli razvidno, da je SDM S53 (15") malo požagan,
SDM S73 (17") in S93 (19") sta narejena okoli njima skupne elektronike,
le navzven so vsi enaki. Toliko iz moje izkušnje.

lp, Jože

P.S. Imel sem krasne izkušnje z enim Sony MultiSyncom II pred 14 leti
(CRT 14" za tiste, ki se takrat še niste rodili), ki je bil nebeško
boljši kot ta pofl serija - (znal je urediti vse od TTL preko VGA do
analognega signala. En podoben CRT s Sonyjevo elektroniko, dvojnimi
vhodi (BNC+VGA), in drugo (nemško) nalepko imam še vedno v rezervi
(21"+) naredi vse na isti način kot SMS II, samo tehta vsaj 20 kil in je
v kleti na suhem "bogu iza leđa". Za vsak primer, ker potegne z bistro
sliko do 200Hz in 1600x900 ko nič. Samo pobere mi celo mizo, to pa.