[LUGOS] Je drzavna uprava na .net?

Martin Vuk mrcin.vuk at gmail.com
Wed Jan 14 11:39:33 CET 2009

2009/1/14 Matej Kovacic <matej.kovacic na owca.info>:
> Pozdrav,
> Zanima me, ali je zgoraj zapisano res. Ker če je res, je skrajno
> nenavadno, da so odgovorni sprejeli tako odločitev, saj se je država
> pred časom v resolucijah zavezala uvajanju odprte kode.
Odgovorni večinoma dajo razpis za posamezne projekte in izberejo
najugodnejšega(beri najcenejšega) ponudnika.
Če le ta prodaja .NET aplikacijo, potem je ta izbrana. Mimogrede .NET
aplikacija je lahko tudi odprtokodna. Uporaba .NET niti ni tako
sporna, če dotična aplikacija uporablja odprte standarde, je dostopna
z različnih platform ipd. Samo dvomim, da so v zadnjih letih v
razpisne pogoje pisali zahteve iz dokumentov o uvajanju odprtih
standardov in odprte kode. Vsaj praktične rešitve iz e-uprave, ki jih
poznam kot končni uporabnik , me ne prepričajo v to.

> Če je to res, bi moral nekdo v državni upravi odgovarjati za takšno
> odločitev. Zato me zanima ali je ta informacija točna ali ne.
Ne vem, vprašanje pošiljaš na napačen naslov. Pravi naslov je najbrž
Ministrstvo za javno upravo, Urad za informatiko in e-upravo ali pa
morda poslancem, ki so dali pobudo za uvedbo OK.
Vem, da  ARRS in E-uprava uporabljata komponento za podpisovanje na
osnovi activeX. Verjetno je zadaj .NET apliakcija.
Sam imam mešane izkušnje z aplikacijo na ARRS.  Kot vsaka aplikacija
ima tudi ta hrošče, nekateri so prav grdi. Pa jih raziskovalci, ki od
ARRS požrejo vsak junk, ki jim ga le ta servira, sploh niso prijavili.
In tako podjetje, ki je aplikacijo postavilo in jo vzdržuje, pač ni
odpravljalo napak :-) Ko je nekdo napako le prijavil, je stvar stekla
in je bila napaka menda odpravljena. Problem je v tem, da pritoževanje
jemlje čas (tudi sam že cel mesec pacam pismo za e-upravo :-), ki ga
lahko uporabimo precej zabavneje uporabimo (npr. tako da bentimo čez
JU na forumih in ml).

Če ima kdo čas in voljo, lahko naredi tudi analizo preteklih razpisov
in pogleda kaj je bilo v razpisnih pogojih. Še bolje bo, če spremlja
prihodnje razpise in opozarja na morebitne slabe razpisne pogoje. Še
veliko bolje bo, če se na razpise prijavi z odprtokodnimi rešitvami,
ki uporabljajo odprte standarde in zmaga :-)

LP Martin