[LUGOS] Pismo E-upravi

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Thu Nov 20 17:20:29 CET 2008

> Mogoče najprej ena novost: Slovenija ne živi v vakuumu, ...

Tak stil pisanja je omalovažujoč. Prav tako se mi zdi omalovazujoče
ponavljati nekaj, kar je javno objavljeno (tvoj povzetek dokumenta) in
na kar sem napisal svoje mnenje.

>  Zakona, ki ga predlagaš v našem pravnem redu ne moreš
> sprejeti.

Na to se res bolj malo spoznam. Sem naravoslovec. Se pa mi ta moja
rešitev zdi logična. Morda res delam napako. A se tega nikakor ne bi
dalo nekako zaščititi ? Da se nekako zavarujejo komunikacijski kanali.
Se pravi, da država predpiše, da morajo organizacije za določene
storitve uporabljati enega od naborov komunikacijskih standardov, ki so
predpisani in izpolnjujejo določene standarde. Tako bi se te standarde
nekako certificiralo za uporabo v javnih zavodih. Recimo, standard za
zapis o cepivu, zdravilu, prijavo kaznivega dejanja, okolju prijazne
hiše in podobno ...

Seveda ne sme obstajati le en standard. Vsak se lahko prijavi s svojim
predlogom za standard za določeno zadevo in če zadosti pogojem, eden
izmed katerih je tudi odprtost standarda, se zadevo vpiše v razred
dovoljenih standardov v javnih službah za določeno dejavnost.

Zakaj bi to teoretično ne bilo mogoče ? Nisem pravnik in tega ne
razumem. Jaz trenutno navijam za to svojo rešitev.

> Toliko opljuvani dokument je Vlada RS sprejela kot politično zavezo (kar ni
> tako malo, kot ti skušaš prikazati) in v njem zapisala da bo:

Politično zavezo. Vlada se ne drži niti pravnih zavez, kaj šele samo
političnih. Razlika je le v tem, da jih pri pravnih lahko prijaviš. A
sem kje napisal da je ta dokument nepotreben ? MOje mnenje je le, da ne
nudi dovolj zaščite subjektom, ki se najdejo na slovenskem
informacijskem tržišču in da je to njegov problem. Z razraščanjem
količin elektronskega poslovanja bo to po mojem za odprtokodno skupnost
v prihodnosti predstavljalo vse večji problem.

> Skratka idej je tu notri precej več kot jih imaš ti,

Količina idej ni nobeno merilo, poleg tega pa nimaš podatka, koliko jih
imam. Če hočeš lahko dobrih želja nanizam za poln koš. Žal so dobre
želje pri problemu, ki ga opisujem po moje premalo.

> LUGOS lahko kot intereesno združenje vztraja na
> izpolnjevanju teh, resda načelnih, zavez pa naj se potem Vlada vadi zakaj
> jih ne spoštuje.

Problem je v času. In čas je lahko v tržnih razmerah grob za določeno
podjetje. Če nekoga le cukaš za rokav, s tem porabljaš svoj dragoceni
čas, dotični pa to lahko upošteva ali pa tudi ne. In ko čas teče v
prazno teče, nekdo v poslovnem svetu izgublja denar. Zakaj ga ne bi
zavezal in bi to počeli organi pregona ? Če se to res ne sme, ne vem.

> Druga stvar pa je kršenje zakonodaje ali omejevanje konkurence, ki pa je, po
> mojem mnenju, zadovoljivo urejeno že v seeanji zakonodaji.

"... Hermes SoftLab je na svoje stroške vgradil v sistem eDavkov tudi ne
ActiveX rešitev, torej tako, ki deluje na primer tudi v okolju Linux na
brskalnikih iz Moziline družine."

A to nobenega ne moti ?

Mene moti. Še bolj me pa moti, da bi rad implementiral odprtokodno
rešitev v javni sistem, pa me skrbi, da nisem zaščiten s strani
zakonodaje in da me lahko poceni izigrajo s standardi. Ker niso
dorečeni.

Iztok