[LUGOS] Pismo E-upravi

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Thu Nov 20 13:09:47 CET 2008

On Thu, 2008-11-20 at 12:08 +0100, Blaz Podrzaj wrote:

> Hmm, ne vem ce si dokument v celoti prebral in se (ko si ga bral)
> postavil tudi v cas ko je bil napisan.
> Se vedno sem mnenja, da je bilo za tisti cas tak dokument spravit ven
> prava mala revolucija.

To niti ni tako pomembno. Mislim da se tega mojega mnenja nikakor ne bi
smelo jemati osebno. Revolucija gor, revolucija dol, kvaliteta je vedno
relativna. KOt sem napisal, so v Nemčiji takrat glede Linuxa počeli
marsikaj zelo naprednega. Pa jim seveda tudi sedaj še ne gre kot bi
moralo ...

> Lani takle cas, ko sem ravno poskusal izvesti spremembo stalnega prebivalisca
> prek e-uprave, sem naletel na cel kup problemov, med drugim tudi do tega da
> nisem mogel odpreti pdf datoteke obrazca, ki sem ga potegnil dol. Potem je
> sledilo 'dopisovanje' s sefom sektorja za razvoj e-uprave.

Pa to ves čas govorim. Zakaj bi se dopisovali, če lahko tožimo (ali
prijavimo inšpekciji) in gremo med tem na Bahame. Naš čas je dragocen,
kakor je tudi dragocen moj davkoplačevalski denar, vsaj meni.

Zaradi tako ohlapnih priporočil za implementacijo odprtokodnih rešitev
 in standardov, kot trenutno obstajajo, situacija je taka kot je. Tako
 da ne moremo tožiti ali prijaviti. TO je tisto, kar me moti. Dokler
  gre za to, da pač stopiš na šalter na občino, ker  ne moreš
  uporabljati storitve s svojim sistemom, še gre. Ko pa hočeš  enkrat v
 tak sistem investirati denar za odprtokodno rešitev, pa stvar ni več
 tako banalna.

> No in to se mi dogaja prakticno vsako leto in vsako leto tudi ukrepam vendar
> ocitno popolnoma brez haska.

Ker niso zavezani, so samo "presvetljeni". V tem je bistvo problema.

> Zdaj se pa itak menja vlada in rabijo (baje) 100 dni miru potem pa verjetno
> dodatnih 1000 dni nenadlegovanja in tako se ta zacaran krog nadaljuje.

http://www.delo.si/clanek/70642

Ne bo treba.

> Darko je dobro povedal (nisem vsega bral se mi pa zdi da sem ga tako
> razumel) da
> ne obstaja noben jasen pravni mehanizem, ki bi dal moc civilni
> iniciativi da se
> vmesa v nek javni razpis vsaj z nekimi konstruktivnimi pripombami ce ne celo z
> obstrukcijo.

Jaz pa dodajam, da si je treba zadati dober cilj. Če ga danes ne moreš
doseči, lahko vsaj razmišljaš o tem kako bi ga pa. In menim, da je v
našem interesu, da se v zakonodajo zapišejo bolj čvrsta in oprijemljiva
stališča, kot rešitev tega problema. Naš argument pa je, da je trenutna
rešitev razmetavanje davkoplačevalskega denarja. Zaradi šlamparije v
zakonodaji. Ta šlamparija (pomajkljivosti) pa tudi ovira razvoj naše
dejavnosti, zato proti temu protestiramo. Se strinjam z nekaterimi, ki
so bili mnenje da so argumenti ad hominem neprimerni. Ne vemo zakaj je
situacija slaba, vendar želimo da se na področju zakonodaja spremeni.

Kako bomo dosegli več in realno zapisali karkoli dodatnega v zakone, pa
je že druga stvar in druga zgodba. Vendar brez identifikacije problema
tudi njegove rešitve ni. Nočemo le deklaracij ampak učinkovite zakone,
ki bodo varovali konkurenco in spodbujali napredek. To je lahko stališče
Lugosa, ki ga Lugos potem javno izraža.

Verjetno res. To je eden izmed korakov.

Iztok