[LUGOS] Pismo E-upravi

Darko Bulat darko.bulat at ceterum.si
Wed Nov 19 23:09:58 CET 2008

Iztok Štotl pravi:

> Pa vendar, če bi nekdo na državni ravni definiral neke standarde, recimo
> za dostop do dveri javne uprave ...
>
> "Pred dobrim letom je Robert bentil nad e-upravo, ki mirno ignorira
> neuporabnike IE in malih mekanih oken. Sam sem včeraj ugotovil, da se
> na tem področju še nič ni premaknilo,"
>
> Če bi res obstajala trdna volja do spoštovanja odprtokodnih operacijskih
> sistemov in odprtokodnih brskalnikov, se to enostavno ne bi zgodilo.
>
> Ker bi bilo to zapovedano, ne pa samo priporočeno, kot je sedaj.
>
> TO se mi zdi zelo enostavno. ALi kaj vidim napačno ?

Ne vem, vem pa, da je področje javnega naročanja izjemno kompleksno in
da je člen zakona o javnem naročanju (ZJN-2), ki opredeljuje kaj se sme
in kaj ne v zvezi s tehničnimi specifikacijami obsežen že sam po sebi.

Denimo, le nekaj zadev, ki so v tem (37. čl.) členu zakona:

"(2) Tehnične specifikacije morajo omogočati enakopraven dostop vsem
ponudnikom in ne smejo ustvarjati ovir za dostop javnih naročil
konkurenčnim gospodarskim subjektom. Tehnične specifikacije morajo biti
oblikovane na podlagi funkcionalnih zahtev predmeta naročila, vezanih na
objektivne potrebe in zahteve naročnika, tako, da nedopustno ne
omejujejo konkurence med ponudniki.
(3) Ne glede na tehnična pravila, ki jih kot obvezna določajo predpisi,
se morajo tehnične specifikacije oblikovati:
a) s sklicevanjem na tehnične specifikacije iz Seznama opisov določenih
tehničnih specifikacij, ter po prednostnem vrstnem redu, na slovenske
standarde, ki prenašajo evropske standarde, evropska tehnična soglasja,
skupne tehnične specifikacije, mednarodne standarde, druge tehnične
referenčne sisteme, ki so jih določili evropski organi za
standardizacijo, ali, če teh ni, na slovenske standarde, slovenska
tehnična soglasja ali slovenske tehnične specifikacije, povezane z
načrtovanjem, izračunom in izvedbo gradenj in uporabo blaga. Pri vsakem
sklicevanju se navedejo besede »ali enakovredni«;...
(9) Če tega ne upravičuje predmet naročila, se tehnične specifikacije ne
smejo sklicevati na posamezno znamko ali vir ali na posebni postopek ali
na blagovne znamke, patente, tipe ali posebno poreklo ali proizvodnjo,
če bi se s takim navajanjem dajala prednost nekaterim podjetjem ali
nekaterim proizvodom ali bi s tem bili izločeni. To sklicevanje je
dovoljeno v primerih ko drugače ni mogoče opisati predmeta naročila, v
skladu s tretjim in četrtim odstavkom tega člena; pri takem sklicevanju
se navede besedo »ali enakovredni«. .."

--

Lahko le domnevam, da so tehnične specifikacije za javno naročilo, ki
je izpeljano tako, da podpira le IE in ne mogoče Firefoxa in/ali Mac OSa

LP

D.