[LUGOS] Pismo E-upravi

Iztok Štotl iztok.stotl at guest.arnes.si
Wed Nov 19 22:29:27 CET 2008

On Wed, 2008-11-19 at 22:00 +0100, Miro Kranjc wrote:
> Če se ti zdi nabijanje na listi konstrukcija, potem si res megabuilder.

Pa saj ni bilo mišljeno destruktivno. Sam nimam nobenih interesov žaliti
ljudi.

Jaz to, o čem pišem, vidim kot resen problem. Ta nit (thread) se je
začela s podobnim pomislekom kot je moj. Le da jaz dodajam, da je za to
kriva tudi pomanjkljiva zakonodaja na tem področju. Odgovarjam tistemu,
ki je trdil, da že imamo nek dokument. To se mi ne zdi nikakršno
"nabijanje". Gre za to, da se s takim načinom dela v tej državi zavira
razvoj informacijskih rešitev. Stanje informatike v državi ni problem,
ki bi ga morali reševati na tej mail-listi, se strinjam.

Je pa ta tema posredno zelo povezana tudi z Lugosom.

Ker tak način dela - brezvladje glede standardov - lahko onemogoča tudi
odprtokodne rešitve. O tem je govoril tudi tisti, ki je začel to nit
(thread ?).

Jaz sem dodal, da to ni dober način dela. Da tisti, ki skrbi za to
področje, dela slabo. Ne vem zakaj. Priznam, ugibal sem zakaj. Se pa mi
zdi smiselno, da je tako tudi stališče Lugosa. Da je tako ravnanje s
standardi slabo in da si upravljalec ne zasluži pozitivne ocene (iz
kakršnega koli vzroka se že tako obnaša) glede te točke - spoštovanja
standardov v rešitvah javne uprave.

Ne trdim, da je treba zavezati razvijalce programske opreme, da nujno
vsi uporabljajo odprtokodno opremo. To se seveda ne sme in po mojem ni
smiselno. Naročnik pa bi moral uzakoniti določene standarde za določene
rešitve. Po možnosti seveda odprte, to mislim da je tudi stališče
Lugosa.

>  Preberi ga (ker ga
> očitno nisi, vsaj ne dovolj natančno).

A lahko koga tožim, ker sem recimo uporabil nek standard komunikacije
(priporočen v javni uporabi, ne pa tudi zapovedan za določeno rešitev),
nek drug deležnik v javnem informacijskem sistemu pa je recimo letos
samovoljno zamenjal svoj komunikacijski kanal in imam zato izpad
dohodka ?

A se tebi to zdi primerno in normalno ?

Ko se človek enkrat navadi na tak sistem, potem kar misli, da tako mora
biti. Ker vsi tako delajo. Pa to enostavno ni res.

Lahko je tudi red in mislim da bi moralo biti stališče Lugosa, da
zaščiti svoj interes. In njegov interes je, da se širi uporaba odprte
kode v javni upravi in da se za to tudi omogočijo pogoji. Ta tema se mi
niti malo ne zdi marginalna.

> Torej: Do something. Anything. Saj si maratonec (če se ne motim).
> Vztrajnost, moč, to rabimo!

Kondicija je kar v redu, za to ni skrbi ;)

Iztok