[LUGOS] Monopola je konec!

"Jože Klepec" joze.klepec at siol.net
Wed Dec 3 11:52:23 CET 2008

Točno, hvala za korekcijo!

Lahko brez zamere naredimo konec debati o monopolu. :)

Matej Kovacic pravi:
> Pozdrav,

> brez zamere, ampak definicija monopola pravi, da je monopol situacija na
> trgu, ko en sam ponudnik prodaja blago ali storitev.
>
> ... manj stroga definicija ... prevladujočem ponudniku (npr.
> takem, ki ima 90% tržni delež), bistveno pa je, ...
> ni alternativ in ni (pravega) tekmovanja med različnimi ponudniki.
>
> V situaciji, ko ima nek ponudnik 51% trga, drugi pa 49% trga, oba pa
> tekmujeta, pa nikakor ne moremo govoriti o monopolu.

Bom pristavil lonček - oligopol.
> Po moje se o monopolu lahko začne govoriti takrat, kadar so razmerja
> okrog 80:20, ali pa ko gre za tim. prisilni monopol, ko se monopolni
> položaj dosega s kršitvijo pravil svobodne konkurence.
>
> Ampak v primeru Firefoxa bomo lahko govorili le o tim. prostem monopolu
> - gre za monopol, ki je posledica kvalitete blaga. :-))
>
> lp, Matej

Se strinjam. In seveda tudi večidel z vsemi reakcijami na moj post
(predhodni), ampak mislim, da je tale poleg Darkovih dveh ključnega
pomena. Če se sploh ljudje zavedajo kolikšnega pomena je to, da si lahko
v prvih letih razvoja lahko Linux lahko namestil le iz DOS-ove ukazne
vrstice (z disket ali zagonske diskete za CD-ROM, vsi pa pozabljajo da
so na enak način nadgradili sisteme na Windows!.  Pri brskalnikih je
situacija malo ironična - če si ga prenesel, si prenesel Mozillo v 90%
le preko IE,  če zanemarim Netscape in Opero in zapekel v 95% s kakim
sw, ki je prišel zraven CD-R/W, malo verjetno da s čim drugim,
odprtokodnim. :) Vsaj v toliko ni bilo nobenih omejitev, da ni bilo to
poganjanje in prenašanje označeno kot "malicious code" ali teroristično
dejanje. Če bi to obstajalo pri plenicah teh dveh projektov, kje bi bili
šele sedaj tržni deleži? Današnji novi projekti tega tipa so glede tega
mnogo na slabšem, saj je negativnih vplivov in pojavov mnogo več.

Jože

--
Knjiga je orodje za užitek in učenje, napiši jo!

A book is a tool for pleasure and learning, write it!