[LUGOS] MySQL na CF ali kdo ve preveč o datotečnih sistemih

Uroš Golja goljau at comcom.si
Wed Oct 10 16:11:40 CEST 2007

Pozdrav,

Miha Tomšič wrote:
> najboljših primerih 6/4MB/s R/W - nekaširan) in da ima CF omejen rok
> trajanja - pri industrijskih CF-jih cca. 2miljona brisanj in pisanj na
> 128KB blok.
128KB je ogromno. Si prepričan, da je to najmanjša enota, ki jo lahko CF
naslavlja? Moj 64-megabajtni CF je velik 64225280 bajtov ali (prosto po
cfdisku, sfdiska žal nimam) 124992 sektorjev. Če to dvoje zdeliš, dobiš
približno 512 bajtov na sektor, kar je najbrž standard za vse ATA
naprave. Postavlja pa se vprašanje, ali CF samo navzven "glumi" teh 512
bajtov na sektor in interno uporablja kaj več/manj ali pa je to res to.

> A ima kdokakšne konkreten nasvet, kako natjunati datotečni sistem, da
> se bodo bloki CF-ja ujemali z bloki FS-ja ali je to default?

man mkfs.ext2 pravi takole:
OPTIONS
       -b block-size
              Specify the size of blocks in bytes.  Valid block size
vales are
              1024, 2048 and 4096 bytes per block.  If omitted, mke2fs
block-
              size is heuristically determined by the file system size
and the
              expected usage of the filesystem (see the -T option).  If
block-
              size  is  negative, then mke2fs will use heuristics to
determine
              the appropriate block size, with the constraint that  the
block
              size will be at least block-size bytes.  This is useful
for cer-
              tain hardware devices which require that the blocksize be
a mul-
              tiple of 2k.

Mogoče lahko poskusiš z negativno vrednostjo, pa da mkfs to sam
pogrunta. Resnično pa dvomim, da ti bo naredil datotečni sistem s 128 KB
velikimi bloki.

> Kako prepričati MySQL, da piše vedno v 128KB blokih (ki se seveda
> ujemajo s CF-jevimi bloki)? Ali MySQL zapisuje celo datoteko ali
> dodaja na konec?

Od nekod mi je ostalo v spominu, da lahko neko relacijsko bazo (pozabil
katero) naščuvaš nad surovo particijo (/dev/hdaX) in tako zaobideš
datotečni sistem. Če se to da, potem se najbrž da igračkati tudi z
velikostmi blokov.

LP,
U.