[LUGOS] [Razpis MŠŠ] Programska opr ema za poučevanje in učenje

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Fri Oct 6 22:18:07 CEST 2006

Pozdrav - se opravičujem vsem skupaj, ampak tole zahteva malo daljši
odgovor!

1. To o državnih seskih vsekakor vsaj delno drži, ne moreš pa tega reči
za vse. Poleg tega so z novim zakonom o društvih nekatera društva na
robu obstoja. Tja je smiselno pod nekaterimi pogoji "ufurat" denar, ker
jih država enostavno ne vidi - npr. premajhni so, imajo pet članov,
lahko pa hudo zaležejo na terenu. Ker tega država ne naredi, si morajo
taki sami iskati sponzorje kar počnejo na mnogo inovativnih načinov -
poglej si Unicef, Rdeči Križ, Karitas, ki so precej bolj politični kot
en Lugos.

2. Neprofitnim organizacijam (alias civilno družbenim - društvom,
skladom, fundacijam) so zdaj prav državni razpisi eden od bistvenih
virov financiranja poleg donacij, članarin in sponzorskega denarja ter
tistih nekaj malenkosti kolikor lahko pridobijo z nekaj akcijami, ko
prodajajo kake majice, CDje ali podobno šaro na štantih - bifeji društev
so namreč ukinjeni, spomni se. Ko plačajo stroške, odštejejo državi
davke, jim ostane morda le toliko da lahko komu kupijo sendvič - da ne
pade v nezavest od lakote, ko je potrebno pospravit štant, pa morda za
zvečer, ko skupaj ambiciozno kucajo nov projekt. In če uspejo trije od
stotih takih Slovenceljnov, je to uspeh iz trme in ne konkurenca. Da vas
spomnim (če komu še ni kapnilo) - naslednji za bifeji so na vrsti štanti
za prodajo malenkosti. Zbudite se, idioti!

3. O konkurenci - konkurenco je možno spodbuditi s sponzoriranjem v
nizkih vrednostih (podobno kot v Indiji počno z mikroposojili). V zameno
nosiš logotip sponzorja na spletni strani, poleg firme, na strani
projekta, ipd., vrednost pa zadošča za nakup nujne opreme, plačilo
sistemskega operaterja ali podobne reči.

4. Če bi kdo bil pameten, državnega razpisa niti ne bi bilo, ampak bi
država lepo skupini izkušenih inovatorjev, znanstvenikov, strokovnjakov
(ki bi jim to bila le čast, čisto veselje in nobena politika!) podelila
v upravljanje nek znanstveni ali pa industrijski sklad. Začetek bi
seveda bil politična odločitev, sčasoma pa bi se reč le nevtralizirala.

5. In če se ne motim - tudi o Nobelovih nagradah vsako leto znova
rečejo, da so politično motivirane.

6. Za konec pa še to: bistvena napaka je bila  narejena že pri
sprejemanju marsikaterega zakona (tudi zakona o društvih), ki je
prehitro letel skozi vladno in parlamentarno proceduro. Vožnja čez
opozicijske predloge pač ni smiselna in je kontraproduktivna. Bila je
tudi v prejšnjih mandatih - zdajšnja opozicija se pritožuje, ampak
politične odločitve so kot bumerang - vse se vrnejo in če jih ne znaš
pravočasno ujeti, te zadenejo naravnost v glavo.

End about public policy in this thread, agreed?

LP, Jože