[LUGOS] firefox edavki game over

Miro Kranjc miro.kranjc at siol.net
Mon Mar 27 20:21:06 CEST 2006

Andraz ima vecinoma prav :)

> v hermesu bodo naredili natančno tisto kar je naročnik
> specificiral v zahtevah in so zapisali v projektno dokumentacijo.

Razen tukaj, kjer se moti (vsaj po mojem skromnem vedenju). V Hermesu so
naredili VEC kot je zahteval narocnik! Pred 2 leti, so v Hermesu (v veliki
meri po zaslugi Aleša Koširja) samoiniciativno naredili se knjiznice za
Mozzila based browserje, kar NI bila zahteva narocnika. Glede na to, da sem
tudi sam bil med testerji edavkov (na tedanjem firefoxu) vem, da so so
fantje iz HSL zadevo skonstruirali v zelo kratkem casu (sam sem dohodnino
vlozil 2.3.2004 ob 22:25), torej skoraj 1 mesec pred rokom za oddajo.
Seveda pa bi bilo iluzorno pricakovati, da bodo dve leti kasneje se vedno
razvijali nekaj, kar je ze tedaj delalo bp (seveda, ce si prebral navodila)
in kar so itaq naredili pro bono.

> vsa krivda je na strani naročnika, ki tega ne zahteva, kljub
> temu, da obstaja dokument o odnosu vlade do odprte kode...

Eeee, tu ima pa Andraz v glavnem prav. Dokument z naslovom "Politika Vlade
RS pri razvijanju, uvajanju in uporabi programske opreme in rešitev
temelječih na odprti kodi" je se vedno veljaven (vsaj nihce ga ni preklical
ali napisal drugega) narocniki pa se vedno prepogosto NE upostevajo teh
smernic. Ceprav pa je treba priznati, da so bile specifikacije za e-davke
pisane precej pred sprejetjem tega dokumenta.

> ... in tu igrajo svojo vlogo tudi "special interest groups"
> kot je LUGOS, ki z izvajanjem pritiska na večih ravneh in
> vzpostavljanja komunikacijskih kanalov izpolnjujejo svoje
> nišne interese.

Tu ima Andraz POVSEM prav. Btw: Kje pa je Lugos zadnje zeite?

Za konec:
Ce smem se malo pomodrovati (glede na svoja leta mislim, da si lahko
privoscim) ;)

To, da se sele leta 2006 ukvarjate s tem kako oddati dohodninsko napoved po
elektronski poti je za ljudi, ki se imajo za e-pismene (milo receno) zelo
pozno (razen, seveda, ce ste bili prej premladi za oddajo dohodninske
napovedi). Ce ne boste tisti, ki ste zgled in vzor mnogim za delo z
racunalnikom, med prvimi uporabljali vsaj tistih nekaj e-storitev, ki jih
svojim drzavljanom nudi nasa drzava, potem ne bomo kmalu docakali vsaj
zmernega razvoja na tem podrocju. Drzavljani moramo biti zeljni tovrstnih
storitev in jih, ko jih koncno pripravijo, tudi res uporabljati, sicer le
dajemo argumente tistim, ki so mnenja, da je to metanje denarja skozi okno
on nam raje posiljajo papirnate obrazce na dom.

lpmk