[LUGOS] Uporaba večih slabih diskov kot enega dobrega

Miha Furlan miha at furlan.biz
Thu Jan 19 22:57:48 CET 2006

On Thu, 19 Jan 2006 22:33:16 +0100, Jure Pečar <pegasus at nerv.eu.org> wrote:

> Zanimivo, jaz nimam takih izkušenj. Če imaš pokvarjene podatke na obeh
> diskih v mirrorju, ponavadi pomeni, da so se ti pokvarili, preden so do
> diska prišli - nekje v ramu, na pciju ali na ide/scsi vodilu do diska.

Ja, kot sem rekel, imam diske v raidu 1, pa se kljub temu v /lost+found na
veliko nabirajo podatki. Oba diska sem fsck-jal, in našel kupe napak,
slabih blokov itd. Zato sem precej hitro izpeljal, da raid 1 pač ne zdrži
v takih razmerah. Zelo pa dvomim, da bi se na obeh diskih v enakem času
(oz. podobnem) uspeli poškodovati ravno sektorji z preslikanimi podatki -
v tem primeru jih seveda ni mogoče rešiti. RAM je dober, večkrat
preverjen, za IDE vodila pa ne vem..

> Ja, oglej si man badblocks. Samo to dela na nivoju blokov na disku, kar
> lahko podtakneš mkfsju, ko delaš filesystem ... Če ti je dolgčas, se
> poigraj z DMjem in naredi tako mapo, ki bo te bad blocke preskočila.

Problem je v tem, da se pojavlja vse več slabih blokov, diskov pa nimam
namena formatirati vsake toliko časa. Idealni RAID bi sam ugotavljal mesta
na diskih, ki so neuporabna, in jih ne uporabljal; pravtako bi podatke na
takih mestih skopiral (z drugega diska) na dobre sektorje. Takega SWja
torej ni, ali pa nimam problemov z diski, ampak z vodili (zgornji
odstavek)?

> Ne bi si sedaj upal trditi 100%, vendar mislim da jih tudi povrne.
> Pobrskaj
> malo po opensolaris.org, tam je precej linkov na razne bloge zfs
> developerjev, ki so to spravili skupaj in stestirali ...

O tem ZFSju se bom res še pozanimal, čeprav nimam namena menjati OSa..