[LUGOS] Uporaba večih slabih diskov kot enega dobrega

Jure Pečar pegasus at nerv.eu.org
Thu Jan 19 23:41:52 CET 2006

On Thu, 19 Jan 2006 22:57:48 +0100
"Miha Furlan" <miha at furlan.biz> wrote:

> Ja, kot sem rekel, imam diske v raidu 1, pa se kljub temu v /lost+found na
> veliko nabirajo podatki. Oba diska sem fsck-jal, in našel kupe napak,
> slabih blokov itd. Zato sem precej hitro izpeljal, da raid 1 pač ne zdrži
> v takih razmerah. Zelo pa dvomim, da bi se na obeh diskih v enakem času
> (oz. podobnem) uspeli poškodovati ravno sektorji z preslikanimi podatki -
> v tem primeru jih seveda ni mogoče rešiti. RAM je dober, večkrat
> preverjen, za IDE vodila pa ne vem..

Osebno sem doživel še nekaj na to temo - neko čudno (ne)sodelovanje med
točno določenim via chipsetom, 3ware kontrolerjem in sw raidom. Do korupcij
je prihajalo samo v tej kombinaciji ...

> Problem je v tem, da se pojavlja vse več slabih blokov, diskov pa nimam
> namena formatirati vsake toliko časa. Idealni RAID bi sam ugotavljal mesta
> na diskih, ki so neuporabna, in jih ne uporabljal; pravtako bi podatke na
> takih mestih skopiral (z drugega diska) na dobre sektorje. Takega SWja
> torej ni, ali pa nimam problemov z diski, ampak z vodili (zgornji
> odstavek)?

Potem je tvoj idealni raid ali današnji highend stuff, ki ti diskov sploh
ne kaže, ali pa kaka stara hw raid kartica, ki rabi posebne diske, take, ki
znajo sporočati katere sektorje imajo okvarjene, da jih potem logika na
kartici izloči iz uporabe. V obeh primerih OS ne ve o tem nič. Tako, kot je
danes zastavljen linux, nekaj takega ni enostavno izvedljivo. Disk driver,
md (ali dm) kot volume manager in filesystem so tri ločene zadeve, ki med
sabo komunicirajo po predpisanem protokolu, znanja o tem, kaj imajo pod
seboj, pa si ne izmenjujejo. Ravno zato je zfs tako zanimiv - ker ima te
tri komponente združene v nekakšno učinkovito celoto.

--

Jure Pečar
http://jure.pecar.org/