[LUGOS] Uporaba večih slabih diskov kot enega dobrega

Jure Pečar pegasus at nerv.eu.org
Thu Jan 19 22:33:16 CET 2006

On Thu, 19 Jan 2006 22:13:08 +0100
"Miha Furlan" <miha at furlan.biz> wrote:

> Ja, imam raid 1, ki pa mi pri izgubljanju podatkov bore malo pomaga. Če en
> disk odpove, OK, če pa se "pokvari" le del podatkov je pa problem. Očitno
> je raid 1 tako "neumnen", da napake iz enega diska preslika na drugega.

Zanimivo, jaz nimam takih izkušenj. Če imaš pokvarjene podatke na obeh
diskih v mirrorju, ponavadi pomeni, da so se ti pokvarili, preden so do
diska prišli - nekje v ramu, na pciju ali na ide/scsi vodilu do diska.

> Se
> ne da prepričati programja, da bi v primeru izgube določenih podatkov na
> prvem disku označil sektorje, na katerih so bili, za slabe, in identične
> podatke iz drugega diska skopiral na druge, zaenkrat še dobre sektorje
> prvega diska?

Ja, oglej si man badblocks. Samo to dela na nivoju blokov na disku, kar
lahko podtakneš mkfsju, ko delaš filesystem ... Če ti je dolgčas, se
poigraj z DMjem in naredi tako mapo, ki bo te bad blocke preskočila.
> Glede ZFSja: predvidevam, da me checksuming varuje pred uporabo
> pokvarjenih podatkov, povrne jih pa ne...

Ne bi si sedaj upal trditi 100%, vendar mislim da jih tudi povrne. Pobrskaj
malo po opensolaris.org, tam je precej linkov na razne bloge zfs
developerjev, ki so to spravili skupaj in stestirali ...

--

Jure Pečar
http://jure.pecar.org/